یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که کرونا ویروس برای کشور ایجاد کرده است، گفت: ما ازگذشته شاهد مشکلاتی همچون تحریم و فشارهای اقتصادی بودیم که این بحران ایجاد شده خود موجب افزایش مشکلات شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

داوود محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل شرایط امروز کشور در بحث کرونا ویروس گفت: مواجهه با شیوع کرونا، امروز یک موضوع جهانی است و بسیاری از کشورها را درگیر خود کرده است و مسئله ای نیست که صرفا مختص کشور ما باشد.

نماینده مردم تهران افزود: صدماتی که در این حوزه به کشور ما وارد شد به نسبت سنگین بود، چراکه ما از گذشته و قبل از کرونا نیز مشکلاتی همچون تحریم و فشارهای اقتصادی را داشتیم که بحران کرونا موجب افزایش مشکلات شد اما به هر جهت شاهد بودیم که دولت به اندازه کافی به این حوزه وارد شد و اقداماتی را در جهت رفع مشکلات مردم انجام داد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد است، تصریح کرد: به همین جهت تبعات نگران کننده ای را در آینده به لحاظ سیاسی و اقتصادی شاهد خواهیم بود. دولت و مسئولین در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادند، اگرچه بحث معیشتی و فشارهای اقتصادی تاثیرات نگران کننده ای بر مردم گذاشته است ولی به علت درکی که مردم دارند سعی خواهند کرد که به دولت و مسئولین کمک کنند.

محمدی در پایان بیان کرد: مردم ما از فهم لازم برخوردار بوده و می دانند شیوع کرونا مسئله ای نیست که دولت و نظام نقشی در آن داشته باشند، درواقع می دانند این موضوع، جهانی است، کشورهای دیگر در مبارزه با شیوع کرونا نتوانستند بسیار مطلوب عمل کنند با وجود این که مثلا کشورهای اروپایی به لحاظ تجهیزات پزشکی و بهداشتی شرایط بهتری نسبت به ما دارند. در کشور ایران اگر بخواهیم یک ارزیابی صحیح داشته باشیم باید گفت امروز کشور در این بحران  از شرایط بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است.