پرتاب ماهواره نظامی نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،آمریکا و هم پیمانانش را بیشتر به جستجو درباره امکانات نظامی ایران واداشته و موجب نگرانی آنان نسبت به رویکردهای ایران شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم - کارشناسان نظامی مسائل ایران تاکید کردند پرتاب ماهواره نور نه تنها یک دستاورد بلکه جهشی ویژه بوده که در زمینه علمی و نظامی، بازتاب های مثبتی برای ایران خواهد داشت.
کارشناسان افزودند: این اقدام، ایران را در صف کشورهای بزرگ و صنعتی قرار داده زیرا پرتاب ماهواره ها فقط مختص برخی از کشورهاست .

آنها تاکید کردند: پرتاب ماهواره نور نتیجه پیمودن مسیری طولانی و دستاوردهای بزرگ علمی ایران است و همه می دانند ایران در 40 سال گذشته برای مقابله با تحریم علنی و غیر علنی در حالت دفاعی بوده و موجب شده تا ایران از همه توان دفاعی خود به شکل مستقیم استفاده کند.

کارشناسان مسائل ایرانی معتقدند موشک ماهواره بر قاصد پیامی برای خارج داشت مبنی بر اینکه ایران توان توسعه موشک های قاره پیما و دیگر انواع آن را دارد و این تجربه واشنگتن را بیشتر به جستجو درباره توان موشکی تهران وادار می کند.

این تجربه بیش از پیش موجب نگرانی رئیس جمهوری آمریکا و دولتش از رویکردهای موشکی و غیر موشکی ایران خواهد شد و تردید و نگرانی علنی و غیر علنی آنان را نسبت به احتمال پیوستن ایران به کشورهایی که در صدد توسعه فناوری ماهواره ها و استفاده از آن برای اهداف نظامی هستند افزایش می دهد.

آنان اینک دائم در ذهنشان در حال مرور تهدید ایران مبنی بر نشان دادن واکنش در صورت افزایش اقدامات ضد ایرانی آمریکا و ادامه تحریم در زمان شیوع بیماری کرونا هستند.

اما کارشناسان استراتژیک تاکید دارند که تهران به مواضع آمریکا در تردید به توان نظامی و فناوری و علوم و دستاوردهای ملی متنوع اهمیتی نمی دهد و ملت ایران در سایه تحریم و تشدید بحران امریکا دستاوردهای ملی رقم می زند.

کارشناسان معتقدند پرتاب ماهواره نور ،توان سپاه پاسداران در دفاع از ایران و امت اسلامی را در همه مواضع تقویت خواهد کرد و امریکا و رژیم صهیونیستی از پیشرفت علمی و فناوری ایران بیمناک هستند.