سفیر امارات: هنوز زود است که بگوییم فرصتی برای حل مسائل با ایران به وجود آمده

سفیر امارات در آمریکا: منتظر فرصتی برای حل مسائل با ایران هستیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر امارات در آمریکا با بیان اینکه حل بحران هایی همچون کووید-19 نیازمند همکاری جهانی است، تصریح کرد: هنوز زود است بگوییم این شرایط فرصتی برای حل مسائل با ایران به وجود آورده است.
به گزارش ایسنا، یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در آمریکا در گفت وگو با شبکه هیل در پاسخ به این سوال که شیوع ویروس کرونا چگونه دیدگاه امارات درباره ایران، یمن و سایر کشورها در منطقه را تغییر داده است؟ اظهار داشت: فرصت‌هایی وجود دارد. فکر می‌کنم کشورهایی هستند که به منطقه و بحرانی که با آن مواجهند، نگاه خواهند کرد و به دنبال فرصتی برای حل مشکلات و تلاش برای رفع مسائل خواهند بود.
العتیبه در پاسخ به اینکه آیا فرصتی واقعی (برای حل مسائل) با ایران وجود دارد، تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت: نمی‌دانم. فکر می‌کنم که هنوز مشخص نیست و خیلی زود است بخواهیم این را بگوییم. من نمی‌دانم آیا (شیوع ویروس) کرونا انگیزه ها و ذهنیت تصمیم‌گیران در آنجا (ایران) را تغییر می‌دهد یا خیر. از نظر من هنوز باید منتظر بمانیم.
وی افزود: سوالی که تلاش می کنم آن را بفهمم این است که کرونا یا مثلا تغییرات آب و هوا یک هر بحران جهانی بزرگ دیگری که ما هر دو می دانیم توسط یک یا دو و حتی سه کشور قابل حل نیست و نیازمند همکاری جهانی است، کل دنیا را در کنار یکدیگر جمع کرده است یا نه، چراکه این بحران ها به یک پاسخ جهانی نیاز دارد. آیا این موقعیت فرصت یا توانایی همکاری ما با یکدیگر به عنوان جامعه جهانی را ایجاد کرده است؟
این دیپلمات اماراتی همچنین گفت: این مسئله ای است که به دنبال پاسخی برای آن هستم اما هنوز زود است. نمی دانم هر یک به کدام سو متمایل می شویم؛ به سمت چپ می چرخیم یا راست. با این حال، قویا بر این باورم که این وضعیت به شما فرصت داده، بیاندیشید که می خواهید در چگونه جهانی زندگی کنید.
این اظهارات در حالی بیان شده است که سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به تازگی در یک مصاحبه خاطر نشان کرد که تهران آماده است تا روابط خود را با تمام کشورهای منطقه بهبود بخشد اما آمریکا مانع اصلی برقراری صلح و ثبات در این منطقه به شمار می آید.