عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد بدون شک ایالات متحده در تحولات پساکرونا محکوم به شکست است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهداف اعضای کنگره آمریکا برای تغییر تاکتیک ترامپ علیه ایران، گفت: اوضاع انتخاباتی ترامپ طی چند مدت گذشته دچار آسیب شده و محبوبیت وی به شدت کاهش یافته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از طرفی افزایش مشکلات اقتصادی، کاهش قیمت نفت و هزینه های گزاف اقدامات نظامی آمریکا موجب بروز فشارهای سیاسی زیادی به دولت این کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ می خواهد با اقدامات دیپلماتیک زمینه جلوگیری از رفع تحریم های تسلیحاتی را فراهم کند، ادامه داد: در واقع با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده و طبق قواعد حقوقی بین المللی نمی تواند از این توافقنامه سودی ببرد، مقامات کاخ سفید می خواهند با رایزنی و تحت فشار قرار دادن کشورهای 1+4 و برخی دیگر از کشورهای عضو شورای امنیت به سمت تحقق دسیسه هایشان گام بردارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نباید فراموش کرد تحریم های تسلیحاتی به نفع کشور بود و موجب ساخت سلاح های خاص نظامی بومی شد، تصریح کرد: به عبارتی پیشرفت های چشمگیری با تحریم ها شکل گرفت که این مهم دستاورد تلاش جوانان نخبه کشورمان است.

ابطحی با تاکید بر اینکه درخواست اکثریت اعضای کنگره از ترامپ برای افزایش اقدامات دیپلماتیک علیه کشورمان به معنای شکل گیری همگرایی سیاسی نیست، گفت: در واقع آنها می خواهد دولت را وادار به استفاده بیشتر از دیپلماسی کنند زیرا به خوبی می دانند سلاح لبخند بهتر از فشار نظامی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایالات متحده نمی تواند در شورای امنیت اقدامی علیه ایران اسلامی انجام دهد زیرا روسیه و چین موضع گیری منفی نسبت به آنها دارند، خاطرنشان کرد: بدون شک ایالات متحده در تحولات پساکرونا محکوم به شکست است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، 382 نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی نادر و فراحزبی با نوشتن نامه‌ای از دولت ترامپ خواستار افزایش اقدامات دیپلماتیک خود در سازمان ملل برای تجدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران شدند