نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می گوید آمریکا برای همراه کردن سایر کشورها در تمدید تحریم های تسلیحاتی، دست به اعمال تحریم های جدید زده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت و فرد ایرانی به بهانه ارتباط با سپاه گفت: آمریکا  مدت ها است که برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران دست به اقدامی زده و روز به روز بر فشار می افزاید.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ایران را به هر نحوی شده در محاصره اقتصادی قرار می دهد، در موضوع تهیه تجهیزات دارویی و مواد غذایی شاهد این محاصره اقتصادی بودیم و در دو سال اخیر دست به ظلمانه ترین تحریم ها اقتصادی زد و دست از تهدید نیروهای ایرانی بر نداشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: تحریم های اخیر وزارت خزانه داری آمریکا در واقع خط و نشان کشیدن برای سایر کشورها بود.

وی بیان داشت: ترامپ به دنبال آن است که تحریم های تسلیحاتی ایران را که طبق برجام باید لغو می شد را تمدید کند اما دراین مسیر کشورهای اروپایی و کشورهای گروه 1+5 اعلام مخالفت کردند، در واقع ترامپ می خواهد بگوید اگر با آمریکا همراهی نکنند تحریم ها دامن آنها را هم می گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار داشت: آمریکا با خط و نشان کشیدن برای سایر کشورها می خواهد آنها تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی جدیدی را علیه چند فرد و شرکت مرتبط با ایران اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت خدمات معدنی «طیف» در عمان و یک فرد نام «امیر دیانت» را به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که آمریکا طی روزهای گذشته به شدت در تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است. ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (27 مهر 1399) برداشته خواهد شد. پامپئو رهبری تلاش‌هایی را برای جلوگیری از اتمام این تحریم‌ها به عهده گرفته، اما رویترز گزارش داده احتمالاً این تلاش به بن‌بست خواهد خورد.