عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح متأسفانه شاهد لابی‌گری برخی از نماینده‌ها در مجلس هستیم. برای امضای ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی جمع می‌کنند و یا با هیئت‌رئیسه تماس می‌گیرند تا طرح خود را در اولویت قرار بدهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: اکنون در مجلس ۲۴۰ طرح و لایحه و قوانین اعاده شده از شورای نگهبان موجود است که باید به نوبت به آن‌ها رسیدگی بشود. به غیر از این طرح‌ها، گزارش‌های هر کمیسیون هم باید در صحن علنی قرائت بشود ولی متأسفانه با تعطیلاتی که در کشور به دلیل کرونا ایجاد شد بنده فکر نمی‌کنم درجلسات آینده هم بتوانیم به این طرح‌ها و لوایح رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: در اولویت‌بندی طرح‌ها و لوایح متأسفانه در مجلس شاهد لابی‌گری برخی از نماینده‌ها هستیم. امضای ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی جمع می‌کنند و یا با هیئت‌رئیسه تماس می‌گیرند تا طرح خود را در اولویت قرار بدهند. من معتقدم این فرمانی که برای تنظیم اولویت در مجلس وجود دارد فرمان درستی نیست. آنچه مردم از ما نماینده‌ها انتظار دارند و واقعیت‌های جامعه نشان می‌دهد با آنچه در مجلس در جریان است کاملاً متفاوت هست.

ابطحی ادامه داد: مثلاً دستور جلسه هفته گذشته صحن علنی مجلس طرح دوفوریتی اصلاح قانون انتخابات بود که به عقیده من این طرح فوریتی نداشت. ولی نمایندگان و هیئت‌رئیسه این موضوع را در دستور کار قرار داده بودند. توجیه هیئت‌رئیسه هم این است که، چون نمایندگان رأی دادند که در اولویت قرار بگیرد هیئت‌رئیسه هم مجبور است طبق آیین‌نامه عمل کند.

وی افزود: ماده یک طرح اصلاح انتخابات فعلاً تصویب‌شده است و فکر می‌کنم هفته‌های آینده هم گرفتار این طرح هستیم درحالی‌که طرح استفساریه استخدام حق‌التدریسی‌ها که از شورای نگهبان اعاده شده است و ۵ دقیقه زمان هم برای رأی‌گیری نیاز ندارد در دستور کار قرار نمی‌گیرد و ۳۰ هزار نفر هر هفته منتظر هستند که این مورد در مجلس اتفاق بیفتد، ولی هر بار ناامید برمی‌گردند.