یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور را قرائت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این تذکرات کتبی نمایندگان که در جلسه علنی امروز مجلس توسط علی اصغر یوسف نژاد قرائت شد به شرح زیر است:

علی مطهری به وزیر کشور: چرا پاسخ لازم درباره اتهام به آب انداختن مهاجران افغان توسط مرزداران ایرانی را نمی‌دهید؟

میرزاده به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: علت بی‌توجهی به ساماندهی صنایع دستی روستایی و معرفی و ثبت آثار تاریخی و آماده نمودن زیرساخت‌های مناطق گردشگری گرمی مغان چیست؟

داود محمدی به رییس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: تسریع در اعمال ضریب ۱.۲ پیرامون احکام حقوقی کارگزینی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی که با کمال تأسف از سال ۸۸ علیرغم پیگیری‌های به عمل آمده اعمال نشده است؛ به رییس جمهور و وزیر صنعت: لزوم نظارت بر قیمت‌ها و فرآیند لجام گسیخته بهای خودرو و مسکن.

حسن پور بیگلری به وزیر کار: لزوم شفافیت در خصوص عدم پرداخت یارانه معیشتی به افراد تحت پوشش و عدم پرداخت تسهیلات به مردم بیکار شده ناشی از شیوع ویروس کرونا؛ به رییس جمهور: علت وجود شرایط نابسامان در بازار خودروی داخلی.

کوچکی نژاد به وزیر بهداشت: چرا به تعهد خود در جذب نیروهای پرستار که در مقابله با ویروس کرونا کمک کردند، اقدام نمی‌کنید؟

ابطحی به وزیر بهداشت: تسریع در پرداخت مطالبات بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر؛ به رییس جمهور: لزوم توجه به وضعیت معیشتی مردم در شرایطی که افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی زندگی آنان را مختل کرده است.

امیرحسنخانی به وزیر راه: لزوم اعطای تسهیلات و تأمین زمین برای ساخت مسکن برای جوانان و اقشار مختلف در شهرستان فردوس؛به وزیر کشور: لزوم تسریع در اعلام دو بخش باغستان اسلامیه در شهرستان فردوس.

حاجی دلیگانی به وزیر دفاع: لزوم تسریع در احتساب سه چهارم خدمت وظیفه به عنوان خدمت داوطلبانه در جنگ در نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی به منظور جلوگیری از تضییع حق رزمندگان ایثارگر و مشمولیت آنها از حق ایثارگری و استفاده از یک مقطع تحصیلی طبق سنوات گذشته؛به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم اتخاذ و ابلاغ فوری تصمیمات ویژه برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری کشور و استان اصفهان به عنوان نماد و آیینه تمام نمای صنعت گردشگری ایران با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی بدون بهره و معافیت مالیاتی در بازگشایی مراکز گردشگری با استفاده از پروتکل‌های بهداشتی.

پژمانفر به وزیر راه: چرا بدون کار کارشناسی ۶۰ درصد پست‌های سازمانی اقلیم‌شناسی به ارگان‌های دیگر واگذار شده است و کارکنان رسمی این مرکز به شهرهای دیگر منتقل شده‌اند؛ به وزیر نیرو : با توجه به بارندگی‌های مکرر در فصل بهار چرا اقدامات لازم در خصوص بهینه‌سازی مسیل‌های سیلاب انجام نمی‌شود؟ به رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات، وزیر اقتصاد، وزیر امورخارجه، وزیر بهداشت، وزیر کار، وزیر دادگستری، وزیر راه، وزیر علوم، وزیر فرهنگ، وزیر گردشگری، وزیر میراث فرهنگی، وزیر نفت، وزیر ورزش، وزیرکشور: چرا کارشناسان معاهدات بین‌المللی وزارتخانه‌های مختلف پیش‌نویس معاهدات را به طور کامل مطالعه و کارشناسی نمی‌کنند که این بی‌دقتی باعث زیر سوال رفتن داشته‌های تاریخی ما شود؟