منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت که برکناری وزیر صمت در ابتدا حرکتی «امیدوار کننده» از سوی روحانی بود، اما پس از افشای علت برکناری، مشخص شد رئیس‌جمهور توجهی به اولویت‌های مردم ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیروز طی حکمی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برکنار و حسین مدرس خیابانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.
این برکناری در حالی صورت گرفته بود که جامعه و افکار عمومی به دلیل قیمت نجومی پراید از دولت به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقاد داشت، اما ساعتی پس از برکناری رحمانی مشخص شد که دلیل این برکناری قیمت برخی خودروهای داخلی از جمله پراید نبوده است.
سید نظام‌الدین موسوی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در این باره می‌گوید: در چند روز اخیر مسأله آشفتگی و افزایش قیمت خودرو در بین مردم شوکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به وجود آورده بود. مخصوصا بعد از این آقای روحانی در 2 جلسه ستاد اقتصادی دولت تأکید کرد که حتماً باید نظارت دقیقی بر بازار خودرو صورت بگیرد و افزایش قیمت خودرو به این شکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متناسب با مصوبات اقتصادی دولت ندانست.
وی افزود: پس از برکناری آقای رحمانی تصور می‌کردیم که یک اقدامی قاطع از سوی آقای روحانی در مورد آشفتگی بازار خودرو صورت گرفته است اما هنگامی که نامه آقای رحمانی وزیر برکنار شده صمت درباره علت برکنار شدنش مایه حیرت و تعجب شد. اینکه آقای رحمانی به دلیل عدم رأی مجلس به طرح وزارت بازرگانی برکنار شده، نشان دهنده این است که شخص آقای روحانی به اولویت‌های مردم توجهی ندارد و توجه ایشان به اولویت‌های خودشان است.
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بر این باور است: «برکناری وزیر صمت یک کور سوی امیدی بود، چراکه ما فکر می‌کردیم آقای روحانی به دلیل توجه به افکار عمومی و مطالبات مردم و مسأله خودرو ورود کرده و وزیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برکنار کرده، اما الان فهمیدیم این به خاطر مسأله وزارت بازرگانی بوده است.»
به گفته موسوی، تشکیل وزارت بازرگانی در افکار عمومی یک امر منفی بود و نمایندگان مجلس این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد کردند؛ البته در گذشته هم سابقه داشته که رئیس جمهور و مسئولان ارشد دولت توجه جدی به مردم نداشته باشند.
اما نگاه دولتی‌ها به مجلس به محلی برای لابی‌گری را منفی می‌داند و تاکید دارد: «متأسفانه رئیس جمهور و مسؤولان دولت، مجلس را محلی می‌دانند که با لابی در آن می‌توانند رأی نمایندگان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخرند که این نگاه نادرستی به مجلس است و مسؤولان دولتی این نگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اصلاح کنند».
موسوی در پایان خطاب به دولتی‌ها می‌گوید: "مجلس از این به بعد مجلسی نیست که بخواهد با لابی دولتی رأی نمایندگان جابجا شود".
به گزارش فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت ساعاتی پس از برکناری‌اش توسط رئیس جمهور طی نامه‌ای خطاب به وی اعلام کرد:
حتماً مستحضرید در تاریخ ۹۹/۲/۱۷ جناب آقای واعظی با اینجانب تماس و تهدید کردند در صورت رای نیاوردن طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس شورای اسلامی شما برکنار خواهید شد و لازم است در این فرصت با لابی، نمایندگان خصوصا نمایندگان آذری زبان را قانع و برای این طرح رای بگیرید. بنده هم عرض کردم مجلس که زیر نظر بنده نیست و بنده مشکلی با موضوع ندارم. امروز ۱۳۹۹/۲/۲۲ که اینجانب در جلسه توسعه صادرات دفتر معاون اول محترم حضور داشتم مجدداً جناب آقای واعظی تماس گرفتند و اعلام نمودند استعفا بدهم.