سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر در افغانستان، از گسترش دامنه خشونت ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه شنبه) با اشاره به حملات تروریستی به یک بیمارستان در کابل و حمله به یک مراسم تشییع در ننگرهار و دیگر اقدامات نظامی در مناطق مختلف افغانستان، ضمن محکوم کردن حمله به افراد و اماکن غیرنظامی، از گسترش دامنه خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد.
موسوی همچنین با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان، خصوصا بازماندگان حوادث اخیر از تمامی نیروهای درگیر در عملیات نظامی درخواست کرد به حرمت ماه مبارک رمضان و با توقف هرگونه عملیات نظامی، زمینه را برای گفتگو و صلح پایدار در افغانستان آماده کنند.
به گزارش فارس، امروز (سه شنبه) در ۲ حمله‌ به بیمارستانی در کابل و یک مراسم تشییع جنازه یکی از فرماندهان پلیس در ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان، دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند. اکثر کشته‌شدگان غیرنظامی هستند.(اینجا بخوانید)

اشرف غنی در واکنش به حملات امروز کابل و ننگرهار به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داد تا از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر وضعیت دهند.