بایدن: ما درگیر مشکلات واقعی هستیم و او (ترامپ) باید دست از کار‌هایی که همیشه توجه مردم آمریکا را از مشکلات واقعی دور می‌کند بردارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا و نامزد دمکرات‌ها برای انتخابات بعدی در گفتگو با‌ای بی سی نیوز گفت ترامپ در مقابله با بحرانی که سلامت و اقتصاد مردم آمریکا را تهدید می‌کند، بیشتر به اقداماتی متوسل شده است که توجهات را از ناکارآمدی و بی سیاستی خود در این بحران دور کند.

بایدن درباره سوال مجری درباره هشدار دکتر فائوچی درباره بازگشایی عجولانه مراکز مختلف در آمریکا که به مرگ و رنج بی دلیل و قابل پیشگیری آمریکایی‌ها می‌انجامد، درباره اینکه اگر وی هم اکنون رئیس جمهور آمریکا بود چه می‌کرد و توصیه اش به فرمانداران آمریکا درباره بازگشایی فعالیت‌ها چه بود گفت: من به آن‌ها توصیه می‌کردم که به آنچه که دکتر فائو چی می‌گوید گوش بدهند؛ به آنچه که دانشمندان می‌گویند و اینکه حقایق (فکت ها) چیستند توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: این رئیس جمهور باید توجه داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد. در حال حاضر بحران بزرگی را پشت سر می‌گذاریم؛ دکتر فائوچی درباره بازگشایی بی دلیل یا شتابزده‌ای که به مرگ و میر بی دلیل می‌انجامد صحبت می‌کند. باید کار‌ها روی روال انجام گیرد. همه خواهان بازگشایی هستند، فرمانداران نیز خواهان بازگشایی فعالیت‌ها هستند، ولی این بازگشایی باید به صورت منطقی باشد، رئیس جمهور کاری را که باید انجام می‌داد انجام نداده است، وی مواد واقلام لازم را تامین نکرده است و شیوه صحبت کردن وی در این خصوص نیز مسخره است. موضوع دیگر سیاست نیست، مساله جان انسان‌ها مطرح است.

وی گفت: حقایق آشکار هستند، همه در آمریکا به تست دسترسی ندارند. این نوعی تعریف از خود است که رئیس جمهور از همان ابتدا درگیرش بود. وی از ماه‌های فوریه و ژانویه از این مساله خبر داشت. هشتاد هزار نفر جان خود را از دست داده اند که بیشترین تلفات در سطح دنیاست؛ اینجا چه خبر است؟

بایدن درباره رفع اتهام‌ها از مایکل فلین و اظهارات ترامپ درباره اینکه این کار بزرگترین جرم سیاسی تاریخ آمریکاست و اتهام‌هایی که برخی جمهوری خواهان به اوباما و بایدن وارد کرده اند گفت: من از این اقدامات و تحقیقات خبر ندارم. این هم از آن بازی هاست که این مرد همیشه در می‌آورد. کشور درگیر بحران است، درگیر بحران اقتصادی هستیم، بحران بهداشت و سلامت داریم و درگیر مشکلات واقعی هستیم و او (ترامپ) باید دست از کار‌هایی که همیشه توجه مردم آمریکا را از مشکلات واقعی دور می‌کند بردارد.

وی افزود: مردم آمریکا دلایل خوبی برای نگران بودن دارند، وی از همان ابتدا غیر مسئولانه رفتار کرده است و این رفتار غیر مسئولانه وی همچنان ادامه دارد. وی کاری را که باید انجام می‌داد، انجام نداده است و همه این کار‌ها برای دور کردن توجهات است، عملکردی که بسیار افتضاح است. اینکه ما درگیر کرونا هستیم تقصیر وی نیست، ولی وضعیت بحرانی که اکنون در آن قرار داریم به دلیل بی سیاستی‌های اوست. همه این کار‌ها برای دور کردن توجهات است.

بایدن درباره اتهام‌ها بر سر دیدار فلین با کیزلیاک، سفیر روسیه در آمریکا گفت: من این را می‌دانستم که درخواستی برای تحقیقات صورت گرفته است، ولی این همه چیزیست که می‌دانم؛ چیز دیگری نمی‌دانم. ولی به این مساله توجه کنید، می‌توانید تصور کنید رئیس جمهوری در آمریکا به چنین موضوعی می‌پردازد آن هم در زمانی که مردم کشورش بسیار نگران سلامت خود یا فرزندانشان هستند. ما اکنون در بحران اقتصادی و درمانی قرار داریم. همه این کار‌ها برای دور کردن توجهات است، باید روی آن چه که پیش رویمان قرار دارد تمرکز کنیم.

وی درباره اینکه آیا رفع اتهام‌ها از فلین درست بود یا نه گفت: براساس هزاران تیتر و عنوان خبری که دیروز منتشر شد، باید گفت عده زیادی از کارکنان سابق دادگستری این اعتقاد را داشتند که دادستان باید کناره گیری کند. من واقعا از جزئیات این موضوع خبر ندارم، ولی موضوع ساده‌ای پیش روی ماست، باید روی چیزی که پیش رویمان قرار دارد تمرکز کرد. زمان زیادی وجود داشت که می‌شد درباره این مساله تحقیق کرد، ولی جای شگفتی نیست که وزارت دادگستری به این نتیجه برسد که متحد رئیس جمهور هیچ وقت در هیچ کجا هیچ خطایی انجام نداده است.

بایدن درباره ستاد انتخاباتی گفت: بعضی‌ها می‌گویند که بایدن پنهان شده است، ولی ما کارهایمان را خوب پیش می‌بریم و فقط به دستور العمل‌های بهداشتی که افرادی مثل فائوچی داده اند عمل می‌کنیم. اگر به همه نتایج نظرسنجی‌ها نگاه کنید، می‌بینید که ما در حال پیروز شدن هستیم. نمی‌گویم که این‌ها تا نوامبر ادامه می‌یابد، ولی اینکه گفته شود وضعیت جاری به ما آسیب وارد کرده است، قابل قبول نیست. آمار‌ها و داده‌ها این را نشان نمی‌دهند و من نیز از قوانین پیروی می‌کنم. قوانینی که رئیس جمهور باید از آن‌ها پیروی کند و در جا‌های عمومی با ماسک حاضر شود.