ایسنا/ یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه ارزشمند روز قدس در میان مسلمانان جهان تاکید کرد: این مساله در قلوب مسلمانان جهان ریشه دوانده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن جایگاه روز قدس و وظیفه کشورهای مسلمان در حمایت از گروه‌های مقاومت و مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: موضوع روز قدس موضوعی بسیار بااهمیت و از ارکان گفتمان انقلاب اسلامی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد سفارت فلسطین، بسته شدن سفارت جعلی رژیم صهیونیستی و برگزاری راهپیمایی روز قدس اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شد.

وی ادامه داد: روز قدس در قلوب تمام مسلمین جهان ریشه دوانده است. اگرچه راهپیمایی روز قدس در سال‌های گذشته با حضور قابل توجهی از مسلمانان برگزار می‌شد، اما امسال شرایط کنونی باعث شده نتوانیم به صورت حضور فیزیکی شاهد برگزاری اینگونه تجمعات باشیم. به همین دلیل باید با یک تدبیری نشان‌دهنده عزم و اراده در این حوزه باشیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: می‌توان با ایجاد جنبش‌ها و کمپین‌های گسترده و میلیونی در عرصه فضای مجازی برای بزرگداشت روز قدس بهره ببریم یا افراد می‌توانند با نام و مشخصات و کد ملی خود از این عرصه استفاده کنند. جایگاه رسانه و فضای مجازی می‌تواند در اعلام برائت مردم از رژیم صهیونیستی نقش بسیار خوبی را ایفا کند. اگرچه حضور فیزیکی به مصلحت نیست ولی در عین حال می‌توان به صورت‌های دیگر این موضوع را مورد توجه قرار داد و از ظرفیت‌های دیگر استفاده کرد. اگر هم در مناطقی نیز امکان برگزاری تجمعات وجود داشته باشد می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این موضوع را مورد توجه قرار داد.