رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: تنها مسیر برای انتخاب کاندیداهای تصدی ریاست و اعضای هیئت رئیسه، فراکسیون های سیاسی مجلس است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضا زاکانی منتخب قم در مجلس یازدهم و رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم،  درباره  اختلاف نظر برخی منتخبان مجلس بر سر کاندیداهای مطرح برای تصدی ریاست مجلس که بعضاً به فضای رسانه ای نیز کشیده می شود، گفت:  ارزیابی بنده از اینگونه رفتارهای سیاسی، اختلاف نظرهای طبیعی  و رایج است ولی در عین حال با توجه به موقعیت حساسی که در آن قرار داریم، تسری اینگونه اختلاف نظرات به فضای رسانه ای را توسط هر شخصی که باشد، غلط می دانم.

وی افزود: مجلس در یک مسیر مشخصی دارد و آن این است که تعدادی از منتخبان در روندی قانونی خود را نامزد تصدی برخی مسئولیت های مجلس از جمله رئیس و هیئت رئیسه مجلس می کنند. البته درستش این است که این مسئله از مسیر فراکسیون های سیاسی مطرح و پیگیری شود و هر مسیری غیر از مسیر فراکسیون به جز جنبه مشورتی و هماهنگی درون گروهی هیچ خاصیت دیگری ندارد.

رئیس کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی، اقدامات لازم را انجام خواهد داد و بنده این قول را می دهم که از دل فراکسیون جز ندای وحدت و انسجام و حرکت در مسیر اصلاح صدایی بیرون نخواهد آمد.

زاکانی در واکنش به این سوال که برخی ها معتقدند دلیل کنار رفتن شما از رقابت برای ریاست مجلس به دلیل توافق بر سر مسئولیت دیگری همچون ریاست بر مرکز پژوهش ها بوده، تصریح کرد: همه کارهای مجلس ریاست مجلس نیست و کارهای مهمتری همچون انسجام، وحدت و هم افزایی نیروهای انقلاب برای خدمت به مردم در اولویت بالاتری قرار دارد  و بنده نیز با کنار رفتن از رقابت برای تصدی ریاست مجلس در راستای تحقق وحدت و انسجام نیروهای انقلاب حرکت کردم.