ایران علاوه بر سوخت، تجهیزات پالایشگاه نفت را به ونزوئلا تحویل می دهد، تا به افزایش پالایش و تولید نفت این کشور کمک کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم : بنابر گزارش اسپوتنیک، «طارق العیسامی» وزیر نفت ونزوئلا اظهار داشته، نخستین نفتکش ایرانی علاوه بر سوخت، تجهیزاتی برای تولید و پالایش نفت نیز به ونزوئلا تحویل داده تا باعث افزایش پالایش و تولید نفت در این کشور شود.

وی در مراسم ورود تانکر به پالایشگاه ال پالیتو گفته که کشتی های ایرانی سوخت، مواد افزودنی، قطعات یدکی و سایر تجهیزات را برای افزایش ظرفیت پالایش و تولید نفت به ما عرضه می کنند. سخنان الایسامی توسط وزارت صنعت ونزوئلا نقل شده است که وی بر آن نظارت و سرپرستی می کند.

تانکر فورچون در 23 ماه مه به ونزوئلا رسید. صبح روز دوشنبه، کشتی دوم، فارست، وارد آبهای سرزمینی این کشور شد. نیروهای مسلح این کشور گفتند که این تانکر، همانند اولین تانکر، با هواپیمای نظامی ونزوئلا اسکورت شده است.

سفارت ایران در ونزوئلا نیز خاطرنشان کرد: به محض ورود نفتکش ایرانی به منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا، گشت های نظامی این کشنی را همراهی کرده و آن را به یکی از بنادر این کشور اعزام می کنند. درمجموع، پنج کشتی به سواحل کشور وارد می شوند.