مادورو: نفتکش‌ «فورچون» نماد آزادی و شجاعت ملت ونزوئلا و ایران است

نیکلاس مادورو:نفتکش شجاعت ایرانی به ونزوئلا رسیده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور ونزوئلا با انتشار پیامی، ورود نفتکش‌ ایرانی «فورچون» به کشور ونزوئلا علیرغم فشارهای آمریکا را نماد آزادی و شجاعت ملت ونزوئلا و ایران توصیف کرد.
مادورو: نفتکش‌ «فورچون» نماد آزادی و شجاعت ملت ونزوئلا و ایران است
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز ۲۵ می (دوشنبه پنجم خرداد ماه) در پیامی توییتری از ورود اولین نفتکش ایرانی با نام «فورچون» به کشورش تقدیر کرد.
وی در این پیام که همراه با تصاویری از نفتکش ایران و پالایشگاه ونزوئلا منتشر شده بود، نوشت: «فورچون» امروز (دوشنبه) 25 ماه می (پنجم خردادماه، به نماد آزادی و شجاعت دو ملت: ونزوئلا و ایران تبدیل شد».
از طرف دیگر، خبرنگار شبکه «تله سور» روز گذشته از ورود دومین نفتکش ایرانی با نام Forest به آب‌های ونزوئلا خبر داد.
نفتکش‌ فورچون روز گذشته وارد مقصد نهایی در بندر «ال پالیتو» در شمال ونزوئلا شد و قرار است به همراه نفتکش فارست و سه نفتکش دیگر، در مجموع بیش از یک و نیم میلیون بشکه بنزین را از ایران به این کشور که علیرغم داشتن ذخایر نفتی، به دلیل تحریم‌های آمریکا با بحران انرژی روبروست، حمل کنند. 

9266rdXYI4qk

GQgLvq5G1nrQ

OCQmqVdD9ZfK

WUEYV9zf05fT

تصمیم ایران برای ارسال بنزین به ونزوئلا که به خاطر تحریمهای آمریکا با کمبود سوخت مواجه است با عصبانیت مقامات واشنگتن همراه شده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلاست.