تنها یک روز به پرتاب تاریخی ناسا باقی مانده است

فردا اژدها به فضا پرتاب می شود+جزئیات و عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سازمان هوانوردی آمریکا و شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس درحال آماده سازی نهایی برای پرتاب تاریخی این سازمان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سازمان هوانوردی آمریکا و شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس درحال آماده سازی نهایی برای پرتاب تاریخی این سازمان هستند.

روز چهارشنبه دو فضانورد ناسا با فضاپیمای SpaceX’s Crew Dragon به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرواز می‌کنند، این پرواز قرار است پس از یک دهه از خاک آمریکا اتفاق بیافتد.

تیم این مأموریت دوشنبه در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا، بررسی آمادگی را برای مأموریت آینده موسوم به Demo-2 به اتمام رساندند.

کتی لودرز، مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا در یک جلسه توجیهی گفت: این تیم همچنان به پیشرفت در جهت انجام این ماموریت ادامه می‌دهد.

مدیر برنامه خدمه تجاری ناسا ادامه داد: تنها کاری که باید انجام شود این است که چگونه آب و هوا را در روز پرتاب کنترل کنیم.

6w6OKcPlZOlI

اسپیس‌ایکس جمعه گذشته موشک Falcon 9 را با موفقیت آزمایش کرد تا فضانوردان ناسا رابرت بهنکن و داگلاس هورلی را به فضا منتقل کند. 

ناسا و این شرکت خصوصی فضایی روز شنبه یک تمرین کامل از فعالیت‌های روز پرتاب را با این دو فضانورد به پایان رساندند.

این دو فضانورد نیز در اوایل ماه جاری وارد قرنطینه دو هفته‌ای شدند تا برای پرتاب آماده شوند.

ناسا گفت: قرنطینه قبل از پرواز به این منظور بود که فضانوردان سالم بمانند و از خود و همکارانشان که در ایستگاه فضایی بین‌المللی حاضر هستند، مراقب کنند.

مدت زمان ماموریت هنوز اعلام نشده است. Demo-۲  نخستین پرتاب خدمه برای مدار از خاک آمریکا پس از اتمام برنامه شاتل ناسا در سال ۲۰۱۱ است؛ از آن زمان آژانس فضایی به موشک‌ها و فضاپیماهای سایوز روسی تکیه کرده است تا فضانوردان خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل کند.

این ماموریت همچنین پرواز نهایی شرکت خصوصی اسپیس‌ایکس برای اعتبارسنجی سیستم حمل و نقل خدمه خود از جمله Crew Dragon، Falcon 9، پد پرتاب و قابلیت های عملیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/