تلاش تل‌آویو جهت سرپوش گذاشتن بر خودکشی نظامیان ارتش

خودکشی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و تلاش برای سرپوشی آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی برای پنهان کردن ابعاد خودکشی یک نظامی ارتش، به اخراج یک افسر و توبیخ چهار افسر دیگر در این رابطه اقدام کرد.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه مخفی‌کاری‌های رژیم صهیونیستی درباره مشکلات جسمی و روانی نظامیان ارتش، این بار «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد کل ارتش این رژیم شخصاً برای سرپوش گذاشتن بر پرونده خودکشی یک سرباز وارد عمل شد.
به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، کوخاوی شامگاه دوشنبه یک افسر ارتش اسرائیل را اخراج و چهار نظامی دیگر را توبیخ و سانسور کرد. دلیل این اقدامات، نقش داشتن در خودکشی یک سربازی اعلام شده که به تازگی به عنوان مخبر پلیس نظامی ارتش استخدام شده بود.
بر این اساس، تحقیقات درباره خودکشی یک نظامی صهیونیست در ژانویه ۲۰۱۸، چندین ماه به طول انجامید و کوخاوی دستور داده بود که روش‌های پلیس ارتش برای استخدام مخبرهای آن نیز تحت بازرسی قرار بگیرند.
به نوشته جروزالم‌پست، در جریان این تحقیقات بود که دو افسر سابق پلیس نظامی رژیم صهیونیستی به اهمال در بررسی و توجه به وضعیت روانی سربازان تازه استخدام‌شده، محکوم شدند.
بر این اساس، افسر برکنار شده، فرمانده پیشین یگان تحقیقات پلیس نظامی ارتش بود و چهار افسر توبیخ‌شده نیز دیگر فرماندهان مستقیم نظامی خودکشی‌کرده بودند.