رئیس جمهور کوبا با انتشار توییتی ضمن ابراز خوشحالی از ورود نفتکشهای ایران به ونزوئلا، آن را نماد همبستگی بین مردم برشمرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به دنبال اعزام پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا برای ارسال بنزین به این کشور تحت تحریمهای ظالمانه آمریکا، رئیس جمهور کوبا نیز واکنش مثبت نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا در روزهای گذشته با انتشار توییتی در این زمینه خوشحالی خود را ابراز داشت. دیاز کانل در توییت خود نوشت: «نخستین نفتکش ایرانی از مجموع پنج نفتکش این کشوربه ونزئلا میرسد و محاصره غیر قابل قبول و جنایتکارانه را درهم می شکند. زنده باد همبستگی بین مردم.»

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز ۲۵ می (دوشنبه پنجم خرداد ماه) در پیامی توییتری از ورود اولین نفتکش ایرانی با نام «فورچون» به کشورش تقدیر کرد.

وی در این پیام که همراه با تصاویری از نفتکش ایران و پالایشگاه ونزوئلا منتشر شده بود، نوشت: «فورچون» امروز (دوشنبه) 25 ماه می (پنجم خردادماه)، به نماد آزادی و شجاعت دو ملت ونزوئلا و ایران تبدیل شد.»

تصمیم ایران برای ارسال بنزین به ونزوئلا که به خاطر تحریمهای آمریکا با کمبود سوخت مواجه است با عصبانیت مقامات واشنگتن همراه شده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلاست. (جزئیات بیشتر)

یک رسانه روسی نیز روز سه شنبه با اشاره به اقدام ایران در ارسال بنزین برای ونزوئلا نوشته این مبادله نشان داده چگونه با تشکیل ائتلاف می‌توان از تحریم‌های آمریکا سرپیچی کرد.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نوشت که تلاش مشترک این دو کشور که دولت آمریکا به اتهام‌پراکنی علیه آن پرداخته بود نشان می‌دهد چگونه می‌توان ادعای سلطه آمریکا را به چالش کشید.

رسانه روسی در ادامه نوشت: « در آینده باید کشورهای بیشتری در این راستا نقش ایفا کنند.»