​ایرنا/ «رضا اردکانیان» وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر یک روزه خود به بغداد، ظهر امروز (چهارشنبه) با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در این دیدار که «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشت، رضا اردکانیان و برهم صالح توسعه مناسبات دو جانبه به ویژه در حوزه انرژی و برق را بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران قرار است که بعد از این دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و همچنین رییس بانک مرکزی عراق ملاقات کند.

اردکانیان در بدو ورود به بغداد با همتای عراقی خود و همچنین وزیر دارایی عراق درباره گسترش مناسبات دو جانبه بحث و گفت وگو کرده است.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار با همتای عراقی خود و برخی دیگر از مقامات ارشد این کشور همسایه و با محوریت توسعه همکاری‌های برقی ایران و عراق، امروز به عراق سفر کرده است.

توسعه همکاری‌های تهران – بغداد در حوزه برق، سنکرون(هم فاز) کردن شبکه برق ایران و عراق و همکاری در زمینه آموزش و توسعه شبکه برق دو کشور از جمله محورها و موضوع‌های گفت و گوی وزیر نیروی کشورمان با مقام های ارشد و وزیر برق عراق است.