سفیر ایران در اوکراین گفت: متاسفانه قبل از ترامپ و به‌ویژه بعد از آن که آمریکا از توافق خارج شد، هیچ‌گاه بر اساس توافق از مزایای برجام بهره‌مند نشدیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در گفتگویی با شبکه تلویزیونی «ناش» اوکراین به سوالات خبرنگار این شبکه پاسخ داد.

وی در گفتگوی خود با اشاره به عدم بهره‌مندی ایران از مواهب اقتصادی برجام، گفت: متاسفانه قبل از آقای ترامپ و به ویژه بعد از آنکه آمریکا از توافق خارج شد هیچ گاه بر اساس توافق از مزایای برجام بهره مند نشدیم.

سفیر ایران در اوکراین کرونا را بلای جهانی دانست که این ویروس در کنار تحریم آمریکا، فشار مضاعفی به ایران بود که با مدیریت خوب، کرونا تا حدودی مهار شده است.

مرادی اظهار داشت: تحریم آمریکا باعث نشد که ما دست روی دست بگذاریم و سلامت و امنیت مردم خود را فدای تحریم‌ها یا فشار حداکثری ایالات متحده کنیم.

وی تاکید کرد: شما در آمریکا می‌بینید که بسیاری همچنان اعتقاد دارند که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای یک اشتباه استراتژیک بود.

سفیر کشورمان در تهران خاطرنشان کرد: همه سیاستمداران عاقل دنیا اعتقاد دارند آمریکا از ۲۲۳۱ خارج شده، هیچ حقی ندارد که درخواست تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را بکند. باور داریم که کشورهای آزاد و کشورهایی که برای آن‌ها حقوق و توافقات بین الملل و قطعنامه‌های شورای امنیت اهمیت دارد، اجازه نخواهند داد آمریکا به هدفی که دارد یعنی زیرپا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برسد.