ترامپ در دوراهی سرکوب و سقوط

حجم ویدیو: 55.72M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آمریکا در حال سپری کردن روز هایی پر تلاطم است که شاید در تمام تاریخ ۳۰۰ ساله اش بی سابقه باشد؛ حال باید منتظر ماند و دید که آیا این بار، امواج خشم مردم معترض آمریکا به ثمر خواهد نشست و یا دوباره سرکوب خواهد شد؟

ترامپ: سی‌ان‌ان معترضان را تحریک می‌کند؛ از سرویس مخفی ممنونم

 
ترامپ: فرمانده تظاهرات CNN و دموکرات ها هستند
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیام‌های توئیتری تازه درباره ادامه اعتراضات علیه تبعیض نژادی در این کشور، دو رسانه آمریکایی را به تحریک کردن معترضان متهم کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ادامه اعتراضات سراسری در آمریکا در محکومیت قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست ۴۶ ساله، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را عصبانی کرده و او در تازه‌ترین اظهارنظر در این باره، به شبکه‌های «سی‌ان‌‌ان» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» به اتهام تلاش برای تحریک معترضان تاخت.
ساعتی بعد از تازه‌ترین تظاهرات ده‌ها هزار نفری مردم آمریکا در محکومیت تبعیض نژادی و قتل جورج فلوید سیاه پوست ۴۶ ساله توسط ماموران پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس، دونالد ترامپ در دو پیام توئیتری به ادامه اعتراضات سراسری در این کشور واکنش نشان داد.
در تظاهرات روز شنبه (به وقت آمریکا) ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور به اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض‌نژادی پلیس آمریکا پیوستند و بیشترین جمعیت معترضان در «واشنگتن دی‌سی» پایتخت آمریکا حضور پیدا کردند 
رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توئیتری درباره این تظاهرات سراسری نوشت: «جمعیت بسیار کمتر از آنچه که پیش‌بینی شده بود، در (واشنگتن) دی‌سی حضور یافتند. گارد ملی، سرویس مخفی و پلیس دی‌سی دارند فوق‌العاده کار می‌کنند از شما ممنونم».
آنطور که رسانه‌های غربی و راشاتودی گزارش کرده‌اند، تظاهرات‌های روز شنبه در اکثر شهرهای آمریکا به صورت کاملاً آرام و صلح‌آمیز برگزار شد.
هزاران معترض آمریکایی برای اعتراض به قتل فلوید در مقابل «یادبود لینکلن» (Lincoln Memorial) از بناهای مشهور شهر واشنگتن دی سی در آمریکا، تجمع کردند و سپس با عبور از خیابان «پنسیلوانیا» مستقیماً به سمت کاخ سفید حرکت کردند اما به دلیل نرده‌هایی که به تازگی در پی اعتراضات سراسری آمریکا در اطراف میدان «لافایت» کشیده شده بود، موفق نشدند، جلوتر پیش‌روی کنند.
ترامپ در توئیت دیگری شبکه‌های «سی‌ان‌‌ان» و «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» را به تحریک و برافروختن اعتراضات سراسری در این کشور متهم کرد و همچنین با تغییر نام شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی به ام‌اس‌دی‌ان‌سی، این شبکه را به جانبداری از کمیته ملی حزب دموکرات متهم کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا در این توئیت حروف ان‌بی‌سی را از نام ام‌اس‌ان‌بی‌سی حذف و دی‌ان‌سی را جایگزین آن کرد. دی‌ان‌سی معادل حروف اول کمیته ملی حزب دموکرات است.
او نوشت: «سی‌ان‌ان و ام‌اس‌دی‌ان‌سی دارند هر کاری ممکن است برای برافروختن جمعیت انجام می‌دهند. خوشبختانه آنها مخاطبان خیلی کمی دارند».
توئیت‌های تازه ترامپ و تلاش او برای کم اهمیت جلوه دادن اعتراضات در شرایط انجام شده که از روز سه شنبه هفتم خرداد، این کشور به صحنه اعتراضات در محکومیت قتل جورج فلوید و تبعیض‌های نژادی تبدل شده و تجمعات اعتراضی همچنان ادامه دارد.