هشدار: قبل از خواب غذا نخورید

چرا نباید قبل از خواب غذا بخوریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که دیر وقت و قبل از خواب شام می‌خورند، در معرض چاقی هستند و بدن آنها قادر به سوزاندن تنها 10 درصد از چربی‌های دریافت شده است.
به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که دیر وقت و  قبل از خواب شام می‌خورند، در معرض چاقی هستند.
دانشمندان در بررسی اخیر خود دریافتند، بدن این دسته از افراد که قبل از رفتن به رختخواب شام مصرف می‌کنند، تنها ۱۰ درصد از چربی را می‌سوزاند.
کارشناسان نیز باور دارند، غذا خوردن در شب خلاف ساعت زیستی و ریتم بدن است؛ منظور از ریتم و ساعت بیولوژیک بدن چرخه‌ای ۲۴ساعته است که به بدن می‌گوید چه زمانی باید بخوابد، بیدار شود و غذا بخورد.دانشمندان ۲۰ نفر را که دیروقت و قبل از خواب غذا می‌خوردند را مطالعه کردند تا ببینند بدنشان چگونه غذا را هضم می‌کند و درنهایت مشخص شد، این دسته از افراد قند خون بیشتری در طول شب داشتند و بدنشان تنها ۱۰ درصد از چربی‌های دریافت شده را می‌سوزاند. چنژوان گو، نویسنده مطالعه از دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا گفت: نتایج این پژوهش و مطالعات قبلی  نشان داده است که خوردن غذا در اواخر شب تأثیر نامطلوب بر سلامتی دارد.تخمین زده می شود بیش از ۲.۱ میلیارد بزرگسال در سراسر جهان دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و افزایش وزن با افزایش خطر ابتلا به دیابت و فشار خون بالا مرتبط است.

hanHddiIKkDF

این مطالعه برای اولین بار نیست که اثرات دیر خوردن غذا را نشان می‌دهد، اما تیم تحقیق گفته است که یکی از مفصل‌ترین آنهاست.