چگونه بهترین همسر دنیا باشیم؟ برای بهترین همسر بودن باید چه ویژگی هایی داشته باشید؟

بهترین همسر دنیا کیست؟+۱۲ نشانه مهم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بهترین همسر دنیا چه شکلی است؟ خب قطعا همه ویژگی‌های یکسانی ندارند، اما بهترین همسرها، این ۱۲ نشانه مهم را در خود دارند.
ستاره | سرویس روانشناسی - آنچه که ما عشق می‌نامیم، شاید یکی از آن حوزه‌هایی است که در روانشناسی بیشتر روی آن کار شده است، ولی کمترین درک را از آن داریم. یکی از دلایل آن این است که بیشتر روابط احساسی که مطالعه شده‌اند در فضای آزمایشگاهی بوده‌اند و نه زندگی واقعی. بدتر از آن، بسیاری از این آزمایش‌ها بر نمونه‌های ساده‌ای مثل روابط قبل از ازدواج در میان دانشجویان بوده است. اگرچه این افراد، قطعا قادر به برقراری روابط صمیمی هستند، اما بسیاری از آن‌ها به حد کافی بالغ نیستند که خود را بشناسند و کمتر از آن، معیارهایشان را بشناسند. اما حالا شما رابطه‌تان را آزمایش کنید و ببنید آیا از نعمت بهترین همسر برخوردار هستید یا خیر؟

glGK6Y432fIQ

بهترین همسر دنیا کیست؟

چه راهی بهتر از اینکه با مطالعه‌ی متخصصان، کمی بیشتر درباره عشق بفهمیم؟ نه متخصصان روانشناسی، بلکه زوج‌های متخصصی که ۱۰ سال یا بیشتر با هم زندگی کرده‌اند. یافته‌های شگفت انگیز این مطالعه، که در ژورنال معتبر علوم اجتماعی و روانشناسی منتشر شده است، نشان داده که نه تنها پس از ۱۰ سال ازدواج هم هنوز بسیاری عاشق هم هستند، بلکه فاکتور‌های پیش بینی کننده‌ی یک عشق بلندمدت را تشخیص داد. در ادامه با هم این فاکتور‌ها را بررسی می‌کنیم تا ببینیم شما کدام یک از آن‌ها را در رابطه خود با همسرتان دارید و اگر هنوز ازدواج نکرده‌اید، بدانید که برای داشتن و بودن بهترین همسر به دنبال چه چیز‌هایی باید باشید.

۱. مثبت فکر کردن درباره همسر

داشتن افکار مثبت درباره شریک زندگیتان به این معنی است که شما روی نکات مثبت شخصیتی شریک زندگیتان و نه نکات منفی او، تمرکز دارید. تفکر بیش از حد بر چیز‌هایی که شما را آزار می‌دهند، تنها باعث می‌شود که شما نقاط ضعف او را بزرگتر ببینید و این نکات حتی بیشتر از قبل، به شما آزار برسانند. افرادی که در روابط خوبی هستند، درگیر «نادیده گرفتن ضعف‌ها» هستند؛ به این معنی که آن‌ها بیشتر تجربیات مطلوب را به یاد می‌آوردند تا تجربیات نامطوبی که با همسرشان تجربه می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید که بهترین شوهر یا زن باشید، روی نکات منفی همسرتان تمرکز نکنید.

Qfyv1K50bloL

۲. فکر کردن به همسر در زمان جدایی

زمانی که شما و همسرتان یک روز یا یک عصر را از هم دور هستید و یا زمان جدایی‌تان افزایش پیدا می‌کند، آیا وجود او را فراموش می‌کنید؟ آیا همسرتان مصداق «از دل برود، هرآنکه از دیده برفت» است؟ اگر اینطور است، این می‌تواند نشانه آن باشد که در شما عشق زیادی وجود ندارد. قرار نیست که هر لحظه‌ای که از همسرتان جدا هستید با حسرت آه بکشید، اما حقیقت این است اگر همسرتان در کنارتان نیست، حداقل چندبار در روز باید از ذهنتان عبور کند.

۳. دشواری در تمرکز بر چیز‌های دیگر، زمانی که به همسر فکر می‌کنید

اگر شما خیلی راحت می‌توانید فکر کردن به همسرتان را متوقف کنید و او را کنار بگذارید، این بدین معناست که او حجم کمی از بار شناختی شما را اشغال می‌کند. افرادی که موفقیت در زندگی زناشویی را تجربه کرده‌اند، زمانی که به همسرشان فکر می‌کردند، قادر به انجام کار ذهنی دیگری نیستند و این به خصوص در رابطه با مردان صادق است.

۴. میل به تجربه و چالش های جدید با همسر

به طور قطع، مشابه‌ها به هم جذب می‌شوند. زمانی که شما با همسرتان سپری می‌کنید بسیار مهم است. اما اینکه چگونه این زمان را با هم سپری می‌کنید هم بر میزان رضایت شما از رابطه‌تان اثرگذار است. مدل «خود توسعه آرون» که در تحقیقات تجربی مورد آزمایش قرار گرفت، نشان داد که زوج‌ها می‌توانند با وقت گذاشتن با یکدیگر، برای کشف فعالیت‌های جدید و چالش برانگیز عشقشان را تقویت کنند. مطالعاتی که در ابتدای این مقاله نیز به آن اشاره شد، نشان می‌دهد که این فاکتور به خصوص برای مردان اهمیت دارد. اگر می‌خواهید برای بار اول به بانجی جامپینگ بروید، اگر با همسرتان باهم با این چالش روبرو شوید، این به نفع رابطه‌ شما است؛ در واقع بهتر است به دنبال راه‌هایی باشید که در روتین روزمره‌تان با همسرتان چالش را تجربه کنید.

UoxmFBlCHYY5

۵. صرف زمان با همسر

اگر کسی را دوست داشته باشید، می‌خواهید که با او وقت بگذرانید و هرچه بیشتر باهم زمان سپری کنید، عشقتان بیشتر خواهد شد. زمانی که با هم دارید را، همانطور که گفتیم صرف فعالیت‌های چالش برانگیز کنید. اما لازم نیست همواره این اتفاق تکرار شود. حتی گذراندن زمان باهم در فعالیت‌های روزمره خانوادگی هم می‌تواند شدت شور و شوق شما را افزایش دهد. مثلا بازسازی خانه یا با هم غذا درست کردن می‌تواند شما را به بهترین همسر برای او و او را بهترین همسر برای شما تبدیل کند و رابطه تان را تقویت کند.

۶. ابراز عشق به شوهر یا زن زندگی!

احساس عشق و علاقه بسیار مهم است، اما مهمتر از آن بیان این احساس به روش‌های فیزیکی است. اگر می‌خواهید رابطه‌ی‌ای بلند مدت بنا کنید و می‌خواهید بهترین شوهر یا زن باشید، اصلا خوب نیست که خودتان را دست نیافتنی بروز دهید. محبتی که شما به او نشان می‌دهید، باید استادانه و جذاب باشد. مثل بوسیدن، لمس کردن و یا در آغوش گرفتن همسرتان می‌تواند پایه‌های یک رابطه به اندازه‌ی یک عمر را بنا نهد.

۷. برانگیخته شدن توسط همسر

آن لمس و بوسه‌ی کوچک نه تنها رابطه احساسی شما و همسرتان را تقویت می‌کند، بلکه جرقه‌ای برای شروع رابطه جنسی شما می‌شود. در مطالعه‌ای که صحبت آن رفت، پاسخ دهندگان گزارش کرده‌اند، زمانی که همسرشان آن‌ها را لمس می‌کند، بدنشان واکنش نشان می‌دهد. این بدان معنا نیست که بعد از یک بوسه‌ی کوچک، یک رابطه جنسی کامل شکل می‌گرفته، اما به این معناست که با تماس فیزیکی از سوی همسر احساس گرما و برانگیختگی به آن‌ها دست می‌دهد.

۸. تعامل جنسی مناسب با همسر

اصلا جای تعجب نیست که داشتن رابطه جنسی کامل، یکی از راه‌های ابراز شدت عشق و تقویت آن است. افراد عاشق پیشه، بیشتر احتمال دارد که باهم رابطه جنسی داشته باشند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که در رابطه خود عشق می‌ورزند، علاقه دارند که با همسرشان به طور مرتبط رابطه جنسی داشته باشند. نتیجه اینکه فعالیت جنسی باعث ایجاد و حفظ احساس عشق و حتی شادی در روابط می‌شود.

۹. احساس شادی عمومی

یکی دیگر از نشانه‌هایی که شما بهترین همسر را دارید، این است که نسبت به زندگی حس شادی دارید و حتی با عشق ورزیدن به همسرتان این احساس تشدید می‌شود. ما نمی‌توانیم بگوییم که یا افراد عاشق شادترند و یا برعکس. بلکه مطالعات نشان داده‌اند که اگر شما احساس پریشانی درونی دارید، این احساس می‌تواند نشت کند و باعث رنجش رابطه‌تان شود و به طور مشابه، اگر رابطه‌ی پرتنشی دارید، درونتان نیز آسیب می‌بیند. بنابراین همسر خوبی بودن، نیازمند آن است که از لحاظ ذهنی در سلامت باشید.

۱۰. تمایل به دانستن اینکه همسرتان کجاست

به شدت عاشق بودن، به خصوص در مردان، با تمایل به دانستن محل شریک زندگیتان ارتباط دارد. شاید این به نظر تعقیب کردن برسد، اما اگر بخواهیم آن را مثبت ببینیم، اینکه بخواهید بدانید همسرتان کجاست، با این ارتباط دارد که نمی‌توانید دست از فکر کردن به او بردارید. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم مطلب نشانه های حسادت عاشقانه در مردان را مطالعه کنید.

۱۱. وسواس گونه به همسر فکر کردن

کمی درگیر شدن با فکر همسر، به خصوص در زنان، با شدت عشق ارتباط دارد. زنان عاشق در مطالعه‌ای که انجام شده است، علاقه‌ای به آنکه بدانند همسرشان کجاست نداشتند، اما بیشتر تمایل داشتن که درگیر فکر کردن به همسرشان باشند.

۱۲. داشتن احساس اشتیاق نسبت به زندگی

افرادی که زندگی روزمره شان را با شور و اشتیاق می‌گذرانند، به نظر می‌رسد که بیشتر قادر به بیان عشق و احساسشان هستند. اگر می‌خواهید که رابطه تان با شور و اشتیاق باشد آن انرژی را به سایر فعالیت‌های زندگی تان تزریق کنید. مراکز پاداش مغز، همانطور که به هیجانات روزمره پاسخ می‌دهد، به عشق واکنش نشان می‌دهد. هیجان زده شدن درباره زندگی می‌تواند احساس آتشین عشق به همسر را در شما ایجاد کند.

توصیه هایی برای بهترین همسر دنیا شدن

حداقل روزی یکبار از او تعریف کنید

هرگز او را با کسی مقایسه نکنید

برای رسیدن به آرزوهایتان هر دو تلاش کنید

بخاطر کودکتان هرگز با همسر دعوا نکنید

غیبت همسرتان را هیچ کجا نکنید (چه پیش خانواده و چه پیش دوستان)

متعهد باشید!

گذشت داشته باشید تا گذشت ببینید

در هر لحظه، احترام گذاشتن را فراموش نکنید

پشتیبان علایق همسرتان باشید و او را تشویق کنید

زندگی مشترک است، اما زیاد از حد به او نچسبید!

هر مدلی با بقیه هستید، با همسرتان یک پله بالاتر و بهتر باشید!

قبل از هر بحث و گفتگویی، ابتدا خوب فکر کنید

سخن آخر

در نهایت، فرمول عشق بلند مدت و بهترین همسر بودن، به سادگی پیدا نمی‌شود. این دوازده فاکتور در مطالعات تیم O’Leary نشان داد که همسرانی با این ویژگی‌ها نه تنها بیشتر عاشق هستند بلکه روابط طولانی مدت‌تری را تجربه می‌کنند و برای مدت بیشتری هم عاشق می‌مانند. تجربه شما در این خصوص چیست؟ بهترین همسر دنیا چه شکلی است؟ لطفا دیدگاه خود را از بخش نظرات با سایر مخاطبین ستاره به اشتراک بگذارید.

در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب مفید «8 نکته طلایی برای داشتن ارتباط خوب با همسر» را نیز در ستاره بخوانید.

برگرفته از: psycologytoday

زهرا روشنایی