نشنال اینترست در گزارشی به روابط ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: واقعیت آن است که برجام کامل نبود، اما منصفانه‌ترین توافق ممکن میان ایران و آمریکا بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش نشنال‌اینترست، ترامپ اعلام کرده بود هدفش توافقی بهتر از برجام است. موضع کنونی ایران این است که اگر آمریکا به برجام بازگردد، ایران مایل به مذاکره درباره سایر مسائل نیز خواهد بود.

واقعیت آن است که برجام کامل نبود، اما منصفانه‌ترین توافق ممکن میان ایران و آمریکا بود، در حالیکه ترامپ مدعی است که برجام تنها به سود ایران بوده است و تاکنون سود زیادی را به ایران رسانده است.

ترامپ پس از اعمال فشار حداکثری بر ایران به دنبال خروج از برجام اعلام کرد که هدف آمریکا تغییر رژیم در ایران نیست. بولتون اما موافق سیاست تغییر رژیم بود.

در صورت رفع جدی تحریم‌ها، ایران اعلام کرده که مایل است با ترامپ مذاکره کند. با این حال، ترامپ در مسیری عکس خواسته ایران گام برداشته و معتقد است فشار حداکثری بر اقتصاد ایران، پای آن کشور را به میز مذاکره باز خواهد کرد. ترامپ معتقد است تا زمانی که توافق قبلی وجود دارد، ایران پای میز مذاکره باز نخواهد گشت. از همین رو، او خواستار بازگشت تحریم‌های سازمان ملل است. اما این سیاست کاملا بی‌نتیجه است.