سرلشکر موسوی: ارتش و سپاه بهترین ترکیب دفاعی را ایجاد کرده‌اند/ تجهیزات جدید به ارتش اضافه می‌شود

ارتش تجهیزات پیشرفته و جدید در اختیار می‌گیرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ارتش و سپاه در بالاترین سطح هماهنگی، مانند تار و پود در هم تنیده، بهترین ترکیب دفاعی را ایجاد کرده‌اند، گفت: تا پایان سال، تجهیزات جدید به نیروهای ارتش اضافه خواهد شد؛ تجهیزات مورد نظر در همه عرصه‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی است.
​به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جلسه هم اندیشی با دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس)، گفت: طرح‌های عملیاتی برای سناریوهای محتمل آماده و به‌صورت آشکار یا پنهان، به صورت جزء به جزء یا ترکیبی تمرین می‌شود و ارتش و سپاه آمادگی دارند همراه با هم در مقابل هر تهدید احتمالی بایستند.
وی با تأکید بر اینکه هر دشمنی منافع ملی ما را مورد تهدید قرار دهد، متقابلا منافع او را تهدید خواهیم کرد افزود: ارتش و سپاه در بالاترین سطح هماهنگی، مانند تار و پود در هم تنیده، بهترین ترکیب دفاعی را ایجاد کرده‌اند.
امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه فرماندهان ارتش و سپاه به جز هماهنگی‌های موردی، حداقل هر ماه یکبار جلسات مشترک دارند خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه به عنوان دو سازمان مکمل، هم افزایی بسیار خوبی را به وجود آورده‌اند.

فرمانده کل ارتش با اعلام این‌که تا پایان سال، تجهیزات جدید به نیروهای ارتش اضافه خواهد شد، گفت: تجهیزات مورد نظر در همه عرصه های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی است و  مواردی که اعلام آن بلامانع است به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»، اذعان داشت: موشک نقطه زن با برد ۳۰۰ کیلومتر در این رزمایش، با موفقیت آزمایش شد و به این ترتیب دست بلند نیروی دریایی ارتش در شعاع ۳۰۰ کیلومتر، هر تهدیدی را هدف قرار خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با ساختار جدید، شکل گرفته و مستقر شده است و کنترل عملیاتی تمامی سلاح‌ها و تجهیزات پدافند هوایی ارتش و سپاه، پدافند یکپارچه مستحکمی را ایجاد کرده است و آسمان ایران به صورت چند لایه رصد می‌شود و هیچ مورد مشکوکی از چشم تیزبین پدافند دور نخواهد بود.

وی با اشاره به جوانگرایی در ارتش گفت: هم شور و نشاط جوانی و هم تجربه هر دو باید با هم به کار گرفته شود، در بین جوان‌ها کسانی هستند که شایستگی مشاغل بالا را دارند و در بین مجربین هم کسانی هستند که آمادگی جسمانی خود را برای انجام وظیفه مناسب، حفظ کردند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: این دو گروه، هر دو باید حفظ و استفاده شوند، بنابراین، سیاست ارتش نه پیر گرایی است نه جوانگرایی، بلکه باید مانند یک آب روان دائم از یک طرف نیروی جوان وارد ارتش شود و از سوی دیگر پابه سن گذاشته‌ها خارج شوند و جا را برای جوان‌ها باز بگذارند. برای اجرای این سیاست، ما میانگین سنوات خدمت در مشاغل را کنترل می‌کنیم نه تک تک نفرات را.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به موضوع بوستان بزرگ ارتش در پاسداران گفت: در این خصوص، تفاهم نامه بسیار خوبی منعقد شده است و سایر مراحل کار در دست پیگیری است که پس از توافق قطعی، منافع متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران تماماً به معیشت کارکنان اختصاص خواهد یافت. ضمن اینکه سهم شهرداری، فضای فرهنگی تفریحی بسیار خوبی را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.