فارس/ کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور فرانسه فردا (جمعه ششم تیرماه) طی یک ویدئوکنفرانس به رئیس‌جمهور روسیه درباره طیفی از موضوعات امنیتی از جمله ایران گفت‌وگو می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه فردا (جمعه) از طریق یک ویدئوکنفرانس با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره طیفی از موضوعات امنیتی از جمله ایران، اوکراین و لیبی گفت‌وگو خواهد کرد.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ الیزه در این خصوص آمده است: «نیاز به پیشرفت‌های بیشتری در خصوص دستورکار بحران به ویژه در خصوص موضوع اوکراین است».

اخیراً برخلاف سیاست‌های فشار کشورهای اروپایی به روسیه در خصوص موضوع اوکراین، ماکرون از اروپا درخواست کرده است که در خصوص همکاری‌ و مشارکت‌های راهبردی با روسیه بازنگری داشته باشند و تأکید کرده است که سیاست‌های مقابله با مسکو که در سالهای اخیر رویه بوده است، به شکست انجامیده است.

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی در صدد است که با همتای روس خود درباره ایران گفت‌وگو کند که مقام‌های آمریکایی در هفته‌های اخیر تمامی تلاش خود را برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به کار گرفته‌اند و روسیه و چین بارها تأکید کرده‌اند که از این قطعنامه حمایت نخواهند کرد.

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز روز چهارشنبه از کشورهای روسیه و چین از قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران حمایت کنند.