عصر ایران/رییس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید بیرون راندن ایران از سوریه یک آرزو است و تهران توانایی پاسخ به حملات اسراییل در سوریه را دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش " اسراییل هایوم" ، سرلشکر"عاموس یادلین" فرمانده سابق اطلاعات ارتش اسراییل که هم‌اینک رییس "موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل" است، دیروز (چهارشنبه) در واکنش به حملات سه‌شنبه شب اسراییل به مواضعی در خاک سوریه در توییتر نوشت:" حملات گسترده شب گذشته به سوریه نشان می‌دهد، ارزیابی اینکه ایرانیان از سوریه خارج می‌شوند، یک آرزو است."

گفتنی است طبق گزارش‌ها در جریان حمله سه‌شنبه شب اسراییل به 3 نقطه در خاک سوریه از جمله به جنوب منطقه "السویدا" 2 سرباز سوری کشته و 4 سرباز نیز زخمی شدند. گزارش‌های تایید نشده‌ای از کشته شدن دستکم 5 نظامی غیرسوری نیز در این حمله منتشر شده که هنوز به تایید رسمی نرسیده است.

این مقام نظامی- اطلاعاتی سابق اسراییل در ادامه نوشت:" حمله اسراییل به مواضع نزدیک منطقه" سویدا" نشان می‌دهد که ایران حضور خود را تا منطقه حساس "کوه دروز" نیز گسترش داده است. این منطقه از جمله مناطقی است که روسها متعهد شده‌اند که ایران و حزب‌الله به آنجا دسترسی نداشته باشند."

یادلین در ادامه با تاکید بر اینکه ایران توانایی پاسخ به حملات اسراییل به سوریه را دارد؛ نوشت: ایران و ماهواره‌های آن " به دنبال یافتن راه‌هایی برای پاسخ به حملات و ایجاد بازدارندگی در برابر اسراییل خواهند بود."

او افزود:" آنها (ایران) پس از ناکامی در پاسخ موشکی به حملات اسراییل، اخیراً سعی کرده‌اند از طریق حملات سایبری پاسخ دهند. ما باید برای کل دامنه پاسخ‌های احتمالی از محور شیعه خود را آماده کنیم. جایی که رهبر حزب الله،" حسن نصرالله" به عنوان استراتژیست و مغز متفکر، پا در جای پای "قاسم سلیمانی" فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذاشته است."