یک پایگاه آماری بین‌المللی با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی در نقاط مختلف جهان اعلام کرد که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان اکنون به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

خبر بسیار ناراحت کننده درباره کرونا + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای رسمی منتشر شده از دولت‌ها نشان می‌دهد که تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌19) در جهان، شنبه شب به وقت تهران از مرز 10 میلیون نفر عبور کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی که پایگاه آماریWorldometer  از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جهان با استناد به گزارش‌های آماری نهادهای دولتی در کشورهای مختلف جهان به‌طور مستمر اقدام به روزآمدسازی و انتشار آنها کرده است، آمریکا با حدود 2.6 میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید-19،‌ با اختلاف بسیار فاحشی نسبت به کشور دوم (برزیل با 1.3 میلیون مورد) بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در جهان را به خود اختصاص داده است.

آمارهای منتشر شده در پایگاه Worldometer  حاکی از این است که آمریکای شمالی با بیش از 3 میلیون مورد ابتلا به کرونا، در این زمینه بالاتر از همه قاره‌های جهان قرار گرفته است و قاره اروپا نیز با بیش از 2.4 میلیون مورد ابتلا در رتبه دوم جای دارد.

پایگاه آماری Worldometer میزان مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کووید-19 در جهان را نیز حدود 500 هزار نفر اعلام کرده است که در این زمینه نیز آمریکا با ثبت حدود 128 هزار مورد مرگ‌ومیر، رکورددار بلامنازع است. برزیل (56 هزار مورد) و انگلیس (43500 مورد) نیز به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

تاکنون بیش از 5.4 میلیون نفر از مبتلایان به کرونا در سراسر جهان سلامتی خود را بازیافته‌اند و تقریباً 4.1 میلیون نفر دیگر نیز همچنان تحت درمان قرار دارند.

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌19» که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در بیش از 200 کشور و قلمرو از قاره‌های مختلف جهان شیوع یافته است.