مسکو: آمریکا به دنبال از بین بردن معاهده منع جامع آزمایش‌های اتمی است

ادعای مسکو؛تصمیم خطرناک واشنگتن در راه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو به تعهداتش در زمینه منع آزمایش‌های اتمی پایبند است تاکید کرد که آمریکا به دنبال از بین بردن معاهده منع جامع آزمایش‌های اتمی (CTBT) است.
​به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو به اجرای معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای(CTBT) ادامه خواهد داد، علیرغم اینکه این معاهده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
وزارت خارجه روسیه متذکر شد که اتهام‌های آمریکا درباره اینکه آزمایش‌های هسته‌ای روسیه استاندارد «بازده صفر» آمریکا درباره آزمایشهای اتمی را نقض کرده است، فاقد شواهد برای اثبات است.
در ادامه این بیانیه آمده است، روسیه موکدا در مطابقت با تعهدات بین المللی خود رفتار کرده و از استانداردهای آمریکا در زمینه آزمایشهای اتمی پیروی نخواهد کرد. 
این بیانیه تاکید کرد، ما رسما تایید می‌کنیم که مسکو عمیقا به تعهدات آزمایشهای هسته‌ای و اجرای مقررات معاهده معاهده منع جامع آزمایشهای اتمی با توجه به ممنوعیت موقت آزمایشهای اتمی پایبند است و علیرغم اینکه این معاهده به مرجله اجرا درنیامده روسیه به آن پایبند است.
وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید، برخلاف آمریکا ما 20 سال پیش آن را تایید و اکنون در حال اجرای آن هستیم و معتقدیم هرگونه اختلاف برای اجرای تعهدات باید در چارچوب معاهده CTBT بعد از اینکه به مرحله اجرا درآمد، حل و فصل شود.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که به نظر می‌رسد آمریکا در حال آماده کردن جهان برای پایان دادن به ممنوعیت موقت منع آزمایشهای هسته ای و ترک کردن آن است که در این صورت معاهده منع جامع آزمایشهای هسته‌ای نیز به طورکلی از بین خواهد رفت.