زمانی که به دنبال یک پرستار خانگی برای پرستاری در منزل هستید، دغدغه های زیادی، فکر و ذهن شما را درگیر می‌کند. برای مثال، یکی از دغدغه‌های شما این است که آیا پرستار سالمند یا پرستار کودکی که استخدام کرده اید، به خوبی از پس وظایف خود بر می‌آید یا خیر.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین، برای اینکه پاسخ این دسته از سوالات خود را پیدا کنید، کافی است تا ویژگی‌های یک پرستار خوب و ایده آل را برای نگهداری از کودک و سالمند بدانید.

7+1 ویژگی پرستاری در منزل برای کودک و سالمند

  • پرستار خانگی باید قابل اعتماد شما باشد

اولین و مهم ترین فاکتور برای پرستاری در منزل این است که پرستار قابل اعتماد شما باشد. چرا که شما وظیفه نگهداری و مراقبت از عزیزترین و مهم ترین افراد زندگی خود را به او می‌سپارید. پس در قدم‌ اول، فرد پرستار باید نسبت به خدمات پرستاری خود تعهد کاری داشته باشد.

  • پرستار سالمند خوب دارای روحیه حمایت کنندگی است

اگر قصد دارید تا برای پرستاری از سالمند در منزل خود، پرستار بگیرید؛ لازم است تا سالمند شما حس خوبی نسبت به وضعیت نگهداری خود داشته باشد. به همین منظور، پرستار باید در وهله اول، روحیات فرد مراقبت شونده را به طور کامل بشناسد و سپس در اسرع وقت، به وی کمک کند.

  • پرستار کودک شوخ طبع است و روحیه انعطاف پذیری دارد

همه ما می‌دانیم که کودکان در بازه زمانی حساسی قرار دارند و در صورت عدم حضور والدین خود، ممکن است که بهانه بگیرند یا کارهای ناراحت کننده و غیر معمول انجام دهند. لذا، برای انتخاب پرستار کودک به این مورد دقت داشته باشید که روحیه او برای پرستاری در منزل از یک کودک، باید به قدری انعطاف پذیر باشد که حتی در شرایط ناراحت کننده و غیر قابل پیش بینی هم تحمل فرد مراقبت شونده را داشته باشد.

البته برای مراقبت از سالمندان نیز انعطاف پذیری روحیه پرستار سالمند اهمیت بسیاری دارد. چرا که افراد سالمند به شدت از تنهایی رنج می‌برند و همواره دوست دارند که فرد خوش صحبتی در کنار آنان بنشیند و دل به حرف‌های‌شان بدهد. پس به این مورد بسیار توجه کنید.

  • برای پرستاری در منزل به مهارت غلبه بر عواطف نیاز است

مسلما گذراندن یک روز کامل با افراد مسن یا افرادی که سن خیلی کمی دارند، سخت و دشوار خواهد بود. البته هولناک بودن این مسئله در یک جمله ختم نمی‌شود. با یک مثال ساده، متوجه این موضوع به ظاهر ساده خواهید شود.

فرض کنید که مادر بزرگ مسنی دارید که به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا است. با توجه به این شرایط، خودتان بهتر می‌دانید که مادر بزرگ شما چقدر به شیرینی جات علاقه مند است و خیلی دوست دارد در اولین فرصت، به سراغ خوراکی‌های شیرین برود. به همین خاطر، او سعی می‌کند تا با حرف‌هایش، دل پرستار خود را به درد آورد و از او بخواهد که خوراکی‌هایی با قند بالا برای او تهیه کند! در این‌جا، هنر پرستار است که می‌تواند موضوع بحث را به کلی عوض کرده و این خواسته را برای او محقق نکند. چرا که در صورت مصرف بیش از حد خوراکی‌های شیرین برای افراد دیابتی، احتمال بروز مشکلاتی چون سکته قلبی و مغزی بسیار است. با این مثال ساده درک کردید که اگر پرستار سالمند نتواند عواطف خود را کنترل کند، عملکرد نابه‌جایی به ضرر فرد مراقبت شونده خواهد داشت و مسلما شما هم بعنوان سرپرست سالمند، این نتیجه نامطلوب را دوست ندارید. البته پرستار کودک هم باید همین ویژگی را داشته باشد.

حال فرض کنید که در مثال بالا، یک کودک 5 یا 6 ساله، دارای دیابت نوع 1 است. با توجه به سن کمی که فرد مراقبت شونده دارد، تقریبا می‌توان بیان کرد که به هیچ وجه نباید خوراکی‌هایی با قند بسیار بالا مصرف کند. حال اگر همان کودک، اعصاب پرستار منزل را برای خوردن یک شکلات آبنبات چوبی خرد کند و پرستار نیز در آخر، خواسته او را برطرف کند، چه بر سر فرد مراقبت شونده پیش خواهد آمد؟! پاسخ به این سوال، کاملا واضح است. به طور خلاصه، غلبه بر احساسات به هنگام مراقبت از افراد، اصلا کار ساده‌ای نیست.

  • پرستار خانگی توانایی حفظ حریم شخصی فرد مراقبت شونده را دارد

پرستاری در منزل همانند هر حرفه و کار دیگری، سختی‌های خاص خود را دارد. یک پرستار خانگی برای مراقبت از کودک یا سالمند، باید به قدری کاربلد باشد که اطلاعات شخصی فرد مراقبت شونده را به سایر افراد لو ندهد. چرا که خانواده فرد تحت مراقبت به او اعتماد کامل داشته اند و حاضر بوده اند تا تمامی اطلاعات شخصی کودک یا سالمند خود را در اختیار وی قرار بدهند. لذا سوء استفاده از حریم شخصی افراد مراقبت شونده از سوی پرستار خانگی، اصلا کار درستی نیست. یک پرستار ایده آل که کار خود را به خوبی یاد دارد، خیال شما را از این بابت راحت می کند.

  • پرستار خانگی به شغل خود علاقه مند است

افرادی که در حرفه پرستاری در منزل حاضر به ارائه خدمات پرستاری هستند، می‌بایست به کار خود علاقه داشته باشند. چرا که در صورت نداشتن تمایل به کار کردن در این حوزه حساس و خطیر، بیشترین ضربه را در درجه اول به فرد مراقبت شونده می زنند و در درجه دوم به خانواده او، آسیب روحی وارد می کنند. برای مثال، اگر یک پرستار کودک فقط به فکر آسایش خود در محیط کاری‌اش باشد، مسلما آسیب‌های جدی به کودک می‌رسد. یا اگر یک پرستار سالمند به فکر زمان خواب و استراحت فرد مراقبت شونده در کار خود نباشد، خطرات جبران ناپذیری، فرد مراقبت شونده را تهدید خواهد کرد.

  • پرستار سالمند توانایی جابه‌جایی سالمند را دارد

همه ما به این موضوع واقف هستیم که تحرک سالمندان نسبت به افراد جوان، خیلی کمتر است. به همین خاطر، وقتی که برای سالمند خود پرستار انتخاب می‌کنید، باید نسبت به این موضوع مهم حساس باشید. بالاخره فرد مراقبت شونده یا همان سالمند شما حق دارد که ساعت‌هایی را برای هواخوری به محوطه خارج از محیط نگهداری خود برود. از همین رو، یک پرستار مناسب برای سالمند باید توانایی جابه‌جایی او را داشته باشد.

  • پرستار کودک از روند رشد و نیازهای متناسب با سن کودک شما اطلاع دارد

پرستار حرفه‌ای برای نگهداری از کودک در منزل باید آگاهی کاملی نسبت به نیازهای وی داشته باشد. چراکه فرد مراقبت شونده در سن حساسی قرار دارد و نباید نسبت به نیازهای واقعی او، حتی اندکی غفلت کرد.

تصور کنید که برای پرستاری در منزل از کودک 7 ماهه خود، پرستار کودک انتخاب کرده اید. با توجه به شرایط سنی که کودک شما دارد، پرستار باید به طور کامل بداند که کودک شما در این سن، بیشتر به کدام ماده مغذی برای رشد نیاز دارد یا چه داروهایی می‌توانند جلوی تب شدید کودک را به هنگام دندان درآوردن، بگیرند. در یک کلام، پرستار کودک باید دغدغه‌هایی شبیه به والدین را داشته باشد و مراقبت‌های لازم را برای رشد صحیح وی، در نظر بگیرد.

برای پرستاری در منزل به کدام موسسه خدمات پرستاری مراجعه کنم؟

به طور قطع، شما هم به دنبال فردی برای پرستاری در منزل هستید که تمام ویژگی‌های گفته شده را داشته باشد. شرکت پرستاری همزیستان پارس دارای پرستاران متعهد، کاربلد و باتجربه است که تمام ویژگی‌های گفته شده را در حیطه کاری خود دارند. این شرکت در زمینه پرستاری از کودک و پرستاری از سالمند در منزل، خدمات پرستاری بسیار خوبی ارائه می‌دهد و مطمئنا از انتخاب پرستار خانگی خود از شرکت پرستاری همزیستان پارس پشیمان نخواهید شد.