العالم نوشت: در اخبار امده "انیس کالامار" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور اعدام های غیرقانونی روز دوشنبه در گزارشی نوشت: حمله پهپادی آمریکایی و ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شماری دیگر از یارانشان در ژانویه، نقض قوانین بین المللی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کالامار، محقق مستقل و هماهنگ کننده ویژه، مسئول اعدام های فرا قضایی یا اعدام های خودسرانه در کمیسریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و مدیر طرح آزادی بیان در دانشگاه کلمبیاست.

سال 1985 مدرک لیسانس خود را از مرکز پژوهش های سیاسی گرونوبل و فوق لیسانس را از دانشکده باشکنت ترکیه و در سال 1995 مدرک دکترای علوم سیاسی خود را از مدرسه جدید پژوهش های اجتماعی شهر نیویورک دریافت کرد .

حمله آمریکا؛ نقض منشور سازمان ملل

گزارش کالامار؛ حمله پهپادی آمریکا را نقض منشور سازمان ملل دانست و به طور ضمنی جامعه بین الملل و نماینده اش شورای امنیت بین المللی را که از پی گیری و محکوم کردن حملات و ترور پهپادی شانه خالی کرده بود را محکوم کرد و در گزارش خود خواستار بازخواست قانونی درباره قتل عمد با استفاده از پهپادها شد.

وی افزود : شورای امنیت به نقش خود عمل نمی کند و جامعه بین الملل نیز خواه ناخواه تا حدود زیادی سکوت پیش گرفته است.

کالامار در دلایل خود،حمله امریکا را نقض قوانین بین المللی دانست یعنی حمله تروریستی به دستور بالاترین مقامات رسمی و نظامی انجام شده است.

وی به یک ماده قانونی استناد کرد مبنی بر اینکه امریکا نمی تواند از آن شانه خالی کند و برای توجیه هدف قرار دادن کاروان شهید سلیمانی هنگام ترک فرودگاه بغداد، هیچ دلیل قانونی کافی برای اینکه به منافعش حمله شده ارائه نداد.

استدلال دیگر

کالامار با استناد به یک ماده قانونی دیگر غیرقانونی بودن حمله امریکا را ثابت کرد زمانی که این کشور ادعا کرد با این حمله در صدد دفاع از خود در برابر خطرات احتمالی ( نماینده کشوری دوم در خاک کشوری سوم ) بوده تا اقدام تروریستی اش را به بهانه دفاع از خود توجیه کند.

الامار گفت حمله پهپادی سوم ژانویه اولین حادثه معروفی بود که کشوری درباره دفاع از خود برای توجیه حمله به نماینده کشوری به خاک کشور ثالث مطرح می کند.

وی در گزارشش توضیح داد ژنرال سلیمانی مسئول استراتژی و تحرکات نظامی ایران در سوریه و عراق بود اما در صورتی که حضور وی تهدیدی برای جان کسی نبود، مسیر امریکا غیر قانونی است.

قرار بود کالامار روز پنج شنبه نتیجه گزارش خود را به شورای حقوق بشر( که امریکا دو سال پیش عضویت خود را در ان لغو کرد) بدهد تا کشورهای عضو فرصتی برای بررسی اقدامات قانونی که باید انجام دهند داشته باشند.

اصرار ایران برانتقام گرفتن از خون شهدا.. افزایش نفرت از امریکا در عراق

نیروی فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با 13 موشک زمین به زمین به پایگاه عین الاسد عراق محل استقرار نیروهای اشغالگر آمریکا حمله کرد.

این در حالی است که مردم عراق نیز ناخرسندی خود را از حضور آمریکا و ادامه نقض حق حاکمیت ملی عراق و اقدامات غیر قانونی نیروهای اشغالگر امریکا و سفارت این کشور در بغداد پایتخت عراق از ترور علما و شخصیت های علمی تا انتشار طائفی گری کشنده و اواره کردن میلیون ها و غارت ثروت عراق و هدف قرار دادن اقتصاد از زمان اشغال این کشور از سال 2003 تا امروز اعلام داشتند.

آخرین مورد نیز جنایت سفارت بغداد در حق حاکمیت عراق و اجرای مانور نظامی با مهمات واقعی در وسط مناطق مسکونی پایتخت بدون رعایت حقوق مردم شریف عراق بود.