فهمیدن این موضوع، که کدام طرف نه تنها مخالف برقراری امنیت و ثبات در عراق است بلکه تمامی امکانات را برای برهم زدن ثبات و امنیت سرتاسر منطقه به کار گرفته است، دشوار نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم : آنچه امروز در سوریه، لبنان، لیبی و یمن و حتی در مصر و سودان به دلیل بحران سد النهضه اتفاق می‌افتد، در چارچوب خدمت به منافع اسرائیل است.

امنیت و ثبات رژیم اسرائیل و فراهم کردن بستر مناسب برای اجرای طرح حذف قضیه فلسطین، موسوم به "معامله قرن"، و نیز تامین حضور قوی آمریکا در منطقه به منظور دستیابی به این هدف مستلزم مشغول کردن نیروهای ملی و اسلامیِ مخالف هیمنه آمریکا و "معامله قرن"، از طریق ایجاد هرج و مرج و بحران‌ها و درگیری‌ها است خواه از طریق تجاوز نظامی آشکار مشابه یمن و سوریه، یا تروریسم اقتصادی و جنگ روانی مشابه لبنان و یا استفاده از سلاح طایفه‌ای و هرج و مرج مشابه وضعیت عراق و یا با استفاده از همان اسلحه مشابه آنچه که علیه ایران انجام می‌شود.

از لابه‌لای این هرج و مرجی که مسببش آمریکا است، می‌توان به راحتی طرف‌های دخیل در جنایت تروریستی علیه "هشام الهاشمی" کارشناس امنیتی عراق و نیز انگیزه‌های این جنایت را متوجه شد. به‌ویژه اینکه دیدم چگونه بعد از این جنایت، نوچه‌های سفارت آمریکا در بغداد و ایتام صدام ( بقایای بعثی‌ها) و نیز ارتش سایبری سعودی و رسانه‌های صهیونیستی برای عراقی‌ها اشک تمساح ریختند و تلاش کردند نیروهای اسلامی و ملی عراق، از جمله الحشد الشعبی و گردان‌های حزب‌الله، را که مخالف حضور نیروهای اشغالگر آمریکا هستند، به دست داشتن در این قتل متهم کنند.

سرعت بهره‌برداری از این جنایت و سرعت اتهام‌زنی از سوی اذناب آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق و منطقه راز این جنایت و عوامل آن را فاش کرد؛ چرا که آنها به کرات از "هرج و مرج سلاح" دم می‌زدند و منظورشان نیز سلاح الحشد الشعبی است که دست‌ساز آنها یعنی داعش را شکست داد و علیه اشغالگری آمریکا و پایگاه‌های نظامی غیرقانونی‌اش در عراق را رد می‌کند و همچنین مدافع امنیت و ثبات عراق است.

هیچ طرفی در عراق به اندازه الحشد الشعبی علاقه‌مند به برقراری ثبات و امنیت عراق نیست؛ این گروه ده‌ها هزار شهید و هزاران معلول جسمی را در راه دفاع از امنیت و ثبات عراق تقدیم کرده است، همچنین هیچ‌کدام از همسایگان عراق به غیر از ایران دغدغه امنیت و ثبات در عراق را ندارند به این دلیل که، ایران امنیت عراق را امنیت خود و ثبات آن را ثبات خود می‌داند و هرگونه تنش امنیتی یا هرج و مرج در عراق تاثیرات منفی بر آن نیز خواهد گذاشت. لذا، تأکید الحشد الشعبی و ایران به برقراری امنیت و ثبات در عراق عاملی برای نفرت آمریکا از آنها شده و مزدوران و نوچه‌های خود و ایتام صدام و داعشی‌ها و بوق تبلیغاتی آنها را برای ضربه زدن به ایران و الحشد به خدمت گرفته است.

گردان‌های حزب‌الله بیانیه‌ای درباره جنایت ترور هشام الهاشمی صادر و طی آن تأکید کرد : "سرعت آماده سازی و وارد کردن اتهامات به مخالفان طرح اشغالگری نشان می‌دهد ابزار قتل و اتهام یکی است. همان‌طور که دست داشتن آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در آنچه از قتل با شیوه‌های وحشتناک در جریان انقلاب بیستم رخ داد، مشخص است. تاریخ آمریکا جنایتکار و حامیانش شیوه‌های کثیف و جنایت‌کارانه را برملا و پست بودن تصمیم‌گیران آن را افشا می‌کنند." این گروه مقاومت عراق در ادامه تاکید کرد: "مجاهدان مقاومت مزین به اخلاق قهرمانی و اصول راسخ و ارزش‌های قانونی عمل هستند و افتراهای قاتلان خونریز هرگز مردان مقاومت را از انجام وظیفه شرعی، اخلاقی و ملی‌شان بازنمی‌دارد.‌"

گردان‌های حزب‌الله در بیانیه خود، اشاره کرد که شواهد موثقی تأکید می‌کند که عامل جنایت، آمریکا است؛ کشوری که رئیس‌جمهورش در مقابل دیدگان جهانیان به جنایت‌های تروریستی‌اش فخر فروشی کرد و از این‌که فرماندهان مقاومت "حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" را ترور کرده، ابراز شادمانی کرد.

گردان‌های حزب‌الله، آمریکا را متهم کرد که نه تنها پشت قتل الهاشمی قرار دارد بلکه عامل ایجاد هرج و مرج در عراق نیز است تا از این طریق، تا توجهات عراقی‌ها را از مسئله اخراج نظامیان آمریکا به سمت مسائل جانبی منحرف کند. واقعیت را " انیِس کالامارد" گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقضایی در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت. او تأکید کرد که "حمله پهپادی آمریکا به ژنرال قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و هفت تن دیگر در عراق و قتل‌شان نقض قوانین بین‌المللی بوده است".

کالامارد گفت: "ترور سردار سلیمانی یک قتل خودسرانه بود که منشور سازمان ملل متحد را نقض کرد. واشنگتن هیچ شاهدی دال بر حمله قریب الوقوع و برنامه‌ریزی شده علیه منافع آمریکا ارائه نکرده است."

اگر طبق اذعان سازمان ملل، آمریکا هیچ ابایی از قتل مهمانان عراق؛ مهمانی همچون سردار سلیمانی که تنها جرمش شکست داعش و حمایت از امنیت و ثبات عراق و حاکمیت ارضی آن بود، ندارد، پس آیا به امنیت شهروندان عراقی اهتمام خواهد ورزید؟ در واقع، هدف آمریکا سوق دادن عراق به کوره راه‌های فتنه و هرج و مرج است تا حضور سرطانی خود را در این کشور تثبیت و "معامله قرن" را اجرا کند. اگر کسی درباره نیات خبیثانه آمریکا علیه عراق تردید دارد باید از کالارماد در این‌باره سوال کند.