سخنگوی وزارت امور خارجه ترور بزدلانه شهید سپهبد سلیمانی را نقض آشکار منشور ملل متحد خواند و گفت: نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی ترور بزدلانه سردار سلیمانی را نقض آشکار منشور ملل متحد خواند.

وی نوشت: «ترور بزدلانه سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم منطقه ما، «قتلی خودسرانه» و نقض آشکار منشور ملل بود. ایالات متحده مسئول این اقدام جنایت‌بار است و با حمله لفظی به سازمان ملل نمی‌تواند این مسئله را سفیدنمایی (ماست‌مالی) کند. نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.»

به گزارش فارس، خانم «کلامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست شورای حقوق بشر، جنایت آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را مغایر با موازین حقوق بشری و نقض صریح  منشور ملل متحد خواند.

این گزارش به عنوان یک ‌مرجع رسمی سازمان ملل در غیرقانونی ترور شهید سلیمانی و مغایرت آن با منشور ملل متحد، ناخرسندی و واکنش شدید واشنگتن را در پی داشت. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با لحنی عصبانی به گزارش خانم کلامارد حمله کرد و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این گزارش بیان کرد که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شده و پاسخگوی سازمان ملل نیست.

وزارت دفاع آمریکا نیز با گزارش یاد شده مخالفت کرده بود.