چراغ سبز مدیران برای لغو طرح ترافیک در چند روز آینده

توافق بر سر لغو طرح ترافیک تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ویروس کرونا با شدت بیشتری در حال جولان دادن است. تعدادی از شهروندان جان خود را از دست دادند. قرار است از این هفته محدودیت های بیشتری اعمال شود تا جایی که رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران از احتمال لغو طرح ترافیک خبر داد.

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،حدود پنج ماه است که ویروس کرونا وارد کشور شده و بسیاری از شهروندان را مبتلا و جان برخی از آنها را گرفته است. در اسفند سال 98 با افزایش شیوع کرونا، طرح ترافیک لغو شد و تمامی شهروندان می‌توانستند در محدوده طرح  بدون اخذ عوارض تردد کنند، چرا که برای جلوگیری از انتقال این ویروس، بهتر بود که شهروندان به جای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، از خودروی شخصی خود استفاده کنند. 

بعد از کش و قوس‌های فراوان و فروکش کردن کرونا، از 24 خرداد دوباره اجرای طرح ترافیک در تهران آغاز شد. البته به گفته مسئولین شهری با اجرای طرح  فقط حدود 10 درصد به مسافران مترو افزوده شده است.

z3Wps3aNYDQN

باید محدودیت های شدیدتری اعمال شود

در حال حاضر کرونا در تهران افزایش پیدا کرده است و پایتخت در وضعیت هشدار قرار گرفته است تا جایی که زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران می‌گوید وضعیت تهران به لحاظ شیوع کرونا نگران‌کننده است و باید محدودیت‌ها به پایتخت برگردانده شود و حتی با شدت بیشتری محدودیت‌ها اعمال شود. 

5hCt2cWAlPoF

وی با تأکید بر این موضوع که وزیر بهداشت هم اعلام کرده حمل و نقل عمومی در حالی فعالیت خود را در زمان شیوع کرونا اضافه کرد که به ظرفیت این ناوگان اضافه نشده است و مشخص است که امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو وجود ندارد، گفت:‌ در هر حال تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی ناوگان برعهده ستاد ملی کرونا است و طرح ترافیک بخش کوچکی از محدودیت‌هایی است که می‌توان در جهت مقابله با کرونا در نظر گرفت، البته به نظر من مراکز خرید و پارک‌ها هم باید در ساعات خاص و محدودی فعال باشند و دورکاری کارمندان هم از جدی‌ترین اقدامی است که باید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا انجام گیرد. 

در روزهای پایان هفته گذشته جلسه‌ای در خصوص اعمال محدودیت‌ها دوباره در پایتخت با  توجه  به شیوع کرونا برگزار شد.

iDI99AOu4K5l

این هفته احتمالا محدودیت ها اجرا شود/اعلام آمادگی کردیم

رضاکرمی محمدی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: فکر می‌کنم این هفته محدودیت‌ها اعمال شود، البته ما اعلام آمادگی کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه اگر آمار بالاتر رود، محدودیت‌ها بیشتر می‌شود، گفت: باید برخی مکان‌ها تعطیل شوند.

وی از تعطیلی داوطلبانه مراکز ورزشی شهرداری خبر داد و گفت: به مدت 10 روز تمامی مجموعه‌ها و فعالیت‌های ورزشی شهر تهران به دنبال تشدید شیوع کرونا تعطیل شده است، تا کمکی به کاهش شیوع موج دوم این ویروس شود و در این مدت هیچ یک از فعالیت‌های عمومی ورزشی در سطح مناطق برگزار نمی‌شود. البته این را هم بگویم که ما مدتی هم فعالیت‌ها را متوقف کردیم، اما دوباره از 17 خرداد از سر گرفته شد، اما دوباره با توجه به شیوع کرونا محدودیت‌ها را اعمال کردیم و این کار داوطلبانه بوده است. 

 احتمال لغو طرح ترافیک وجود دارد

وی در خصوص سیستم حمل و نقل عمومی و طرح ترافیک گفت: احتمال لغو طرح ترافیک وجود دارد و اینکه مجدداً طرح آزاد شود تا شهروندان بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند. 

این مقام مسوول به جلسه‌ای که برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: ما اعلام آمادگی کردیم و تابع تصمیمات هستیم.

تعداد کمی در سوله های بحران شهرداری هستند/سوله‌ها تجهیز شده برای کرونا پابرجا هستند

وی در خصوص تجهیز سه سوله مدیریت بحران شهر تهران گفت:‌در حال حاضر چند نفری از این سوله‌ها استفاده می‌‌کنند اما تعدادشان کم است اما سوله‌ها پابرجا هستند. 
 نمی‌شود در حال حاضر مردم خسته را بار دیگر در خانه نگه داشت
زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، شعار «مردم در  خانه بمانید» از سوی مسئولان مدام تکرار می‌شد و مردم را تشویق به در خانه ماندن می‌کردند، اما وزیر بهداشت می گوید نمی‌شود در حال حاضر مردم خسته را بار دیگر در خانه نگه داشت. 

yXZS4aRYIu9Q

نمکی وزیر بهداشت می‌گوید: بیشترین خسارت را وزارت بهداشت در کرونا داده است. عده‌ای دچار سهل‌انگاری شدند، چه مردم و چه برخی دوستان غیر مردم در جاهای دولتی و خصوصی این دستاورد عظیم ملی به دست آمده را ساده انگاشتند. 

وی با تأکید بر این موضوع که بیشترین زیان را ما در بخش سلامت دادیم و هیچ بخشی به اندازه ما اذیت نشده است،‌گفت: ‌همه از کانون‌های کرونا فرار کردند، اما بچه‌های ما دل به کانون عفونت دادند. بیمارستان‌های دانشگاهی از درآمد اختصاصی خود 15 درصد درآمد داشتند ما بیشترین زیان‌های جانی، مالی و حیثیتی را در این مدت داشته‌ایم. 

وزیر بهداشت تأکید کرد: ما نمی‌توانیم در بعضی جاها به عقب برگردیم و مردم خسته و وامانده را با شعار در خانه ماندن در خانه نگه داریم. برای نخستین‌بار در تاریخ این مملکت مردم در 13 نوروز در خانه ماندند. اما می‌توانیم مردم را در خانه نگه داریم و باید این واقعیت را بپذیریم نمی‌شود مردم را با شعار در خانه ماندن نگه داشت و گفت کسب و کارها را تعطیل کنید، بله باید روش هنرمندانه‌تری درنظر گرفت تا مردم را ترغیب به رعایت چارچوب‌‌ها کرد.

وی ادامه داد: البته راهکار ما این است که فاصله‌گذاری هوشمند، استفاده از ماسک و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها را انجام دهیم، این اولین راهکاری است که باید وقت ویژه برای آن گذاشت. 

بی‌هیچ مسامحه‌ای جدی‌ترین محدودیت‌ها را تصویب و اعمال کنند

zJ8CypvBxWPo

اعضای شورای شهر تهران تأکید دارند که وضعیت کرونا در پایتخت اسفناک است، تا جایی که علی اعطا سخنگوی شورای شهر در حساب توئیتری خود نوشت: وضعیت تهران از نظر کرونا بسیار اسفناک بوده است. افزایش پرشتاب تعداد بیماران و  جان‌باختگان حیرت‌آور است و به عنوان نماینده مردم در شورا از ستاد کرونا مطالبه می‌‌کنم بی‌هیچ مسامحه‌ای جدی‌ترین محدودیت‌ها را تصویب و اعمال کنند. 

این عضو شورای شهر خواستار دورکاری کارمندان شد. 
البته در هفته پیش، رئیس شورای شهر هم از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران خبر داد و گفت: بیش از 70 نفر در تهران طی یک روز جان باختند. 

یکی از محل‌های کشمکش بین مسئولین دولتی و شهرداری، اجرای طرح ترافیک است. با وجود اینکه شهرداری بارها اعلام کرده است تابع نظر ستاد ملی کروناست، اما برخی از مسئولین وزارت بهداشت انتقاد دارند که چرا طرح ترافیک در تهران اجرا می‌شود. 

aZE7edMC9wde

تابع نظر ستاد کرونا هستیم

پیروز حناچی شهردار تهران گفت: براساس گزارش‌های علمی و مشاهدات میدانی، برداشتن طرح ترافیک منجر به افزایش سفرهای غیرضروری درون‌شهری می‌شود، ولی همانطور که بارها گفته‌ایم، در مسیر صیانت در سلامت شهروندان، درباره طرح‌های ترافیکی تابع نظرات ستاد ملی کرونا هستیم. 

البته سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران هم تأکید کرده، اجرای طرح ترافیک در تهران سابقه‌ای بالغ بر چهل سال دارد و فلسفه آن کاهش آلودگی و مدیریت ترافیک و سفرهای درون‌شهری است. 

W2R651YsgzxT

وی تأکید کرد: اگر طرح ترافیک لغو شود، مشکلاتی برای شهر به وجود می‌آید و به تبع آن آسیب‌هایی در این راستا خواهیم داشت. اما با تمام این موضوعات، تابع تصمیمات  ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و از تصمیم‌های ستاد پیروی خواهیم کرد.

براساس این گزارش، با توجه به شیوع کرونا در تهران، یکی از محدودیت‌هایی که قرار است دوباره اعمال شود، لغو طرح ترافیک است. هنوز دقیقا مشخص نیست که قرار است در چه بخش‌هایی دیگری هم محدودیت ایجاد شود، اما گفته می‌شود در هفته جاری احتمال لغو طرح ترافیک وجود دارد تا شاید میزان مسافران مترو شود، چرا که به گفته مسئولین، حدود 25 درصد شیوع کرونا در سیستم حمل و نقل عمومی رخ می‌دهد.