پرستار سالمند معلول
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

روز به روز نیاز به پرستار سالمند در زندگی افراد گسترش پیدا می کند. از آنجایی که سالمندان در انجام برخی از فعالیت ها ناتوان هستند بنابراین به کسی نیاز دارند تا بتوانند در انجام کارها به آن ها کمک کند. برخی از والدین از آنجایی که تجربه چندانی در مراقبت از سالمند ندارند ترجیح می‌ دهند که به مجموعه‌های ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی مراجعه کنند و پرستار سالمند را برای سالمند خود در نظر بگیرند.

دوران سالمندی به گونه ای می باشد که سالمندان از بیماری‌های مختلفی رنج می ‌برند. در این دوران معمولا اعضای خانواده درگیر امورات خود هستند. بنابراین نیاز به پرستار سالمند آموزش دیده و حرفه‌ای دارند تا بتوانند به آن ها کمک کنند. یکی از محدودیت­هایی که بسیار حیاتی می باشد و نیاز به پرستار متخصص دارد معلولیت است. پرستار سالمند معلول حرفه ای می تواند با آموزش ها و همچنین تخصص هایی که دیده است از سالمند معلول مراقبت کند.

پرستاری

مزایای استخدام پرستار سالمند

 به طور کلی اگر بیمار با هر نوع بیماری در منزل تحت مراقبت باشد دارای مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. این مزایا هم می تواند برای خانواده­ها و هم برای بیمار بسیار ارزشمند باشد. یکی از مزیت‌های بسیار بارز پرستار سالمند معلول کاهش نگرانی خانواده‌ها درباره سلامت سالمند است. از دیگر مزایای استخدام پرستار سالمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحت مراقبت بودن سالمند معلول در خانه می تواند احساس آرامش و امنیت او را افزایش دهد. زیرا او با محیط خانه آشنایی کامل دارد و همچنین امنیت کاملی را در محیط خانه احساس می ‌کند.

 وقتی که خانواده­ها اقدام به استخدام پرستار در منزل می کنند، رفت و آمدهای اعضای خانواده نیز به خانه بیشتر می ‌شود و در این صورت سالمندان می توانند با اعضای خانواده خود ارتباط بسیار نزدیکتری داشته باشند. این مزیت پرستار سالمند معلول می ‌تواند برای سالمند بسیار ارزشمند باشد و همچنین باعث شود تا انگیزه ی او برای زندگی افزایش پیدا کند.

 از دیگر مزیت‌های پرستار سالمند معلول این است که از آنجایی که پرستار آموزش دیده در تمام بیماری‌ها تخصص دارد در شرایط اضطراری می ‌تواند شرایط سلامت سالمندان را تحت کنترل داشته باشد و همچنین از بروز عوارض جانبی نیز جلوگیری کند.

 یکی دیگر از مزیت های پرستار سالمند معلول این است که از رفت و آمدهای مکرر و اضافی سالمند به بیمارستان جلوگیری می ‌شود. این رفت و آمدها برای بسیاری از سالمندان خسته کننده و آزاردهنده است. بنابراین استخدام ‌پرستار می تواند آن ها را از این رفت و آمدها و همچنین منتظر ماندن در نوبت نجات دهد.

 معمولاً چه کسانی اقدام به استخدام پرستار معلول می کنند؟

تقریباً همه خانواده ها سالمندانی در اطرافشان را دارند اما وضعیت سلامت سالمندان با هم مختلف است. برخی از خانواده­ها به دلیل مشغله کاری زیاد و همچنین شاغل بودن ممکن است که وقت کافی برای مراقبت از سالمندان نداشته باشند و از طرف دیگر سالمندان ها در شرایط جسمانی و سلامت خوبی نباشند. در این صورت کسی باید به طور مداوم از سالمند مراقبت کند.

در برخی شرایط افراد خانواده برای وقت گذاشتن و نگهداری از سالمند معلول وقت کافی ندارند. برخی دیگر از خانواده­ها نیز ممکن است شاغل نباشند، اما در مراقبت از سالمندان تخصصی ندارند و با کمک های اولیه آشنا نیستند. استخدام پرستار سالمند معلول می تواند گزینه بسیار خوبی برای آن­ها باشد.

پرستاری

مجموعه هوم کا معتبرترین مجموعه ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی

 مجموعه هوم کا می تواند پرستاران متخصص و همچنین باتجربه ای را در اختیار شما قرار دهد تا با اطمینان خاطر سالمندان خود را به آن ها بسپارید. پرستاران این مجموعه با تمام بیماری­ها و همچنین کمک‌های اولیه آشنایی دارند و می ‌توانند از سالمندان معلول شما به خوبی مراقبت کنند. علاوه بر این هوم کا خدماتی در زمینه پرستار بیمار نیز ارائه می دهد.

معلولیت جزء بیماری­هایی محسوب می ‌شود که نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. بنابراین مجموعه هوم کا پرستاران ویژه بیماری های معلولیت را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانند خدمات با کیفیتی را به سالمندان شما ارائه دهند.

وظایف پرستار سالمند معلول

 هر پرستاری در قبال بیمار خود مسئولیت های بسیار زیادی را بر عهده دارد. پرستار سالمند معلول باید وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد تا بتواند روند بهبودی سالمند را سرعت ببخشد و همچنین خدمات با کیفیت را به سالمند ارائه دهد تا بتواند رضایت او را جلب کند. از وظایف پرستار سالمند معلول عبارت است از:

 مدیریت و تحت نظر داشتن سلامت جسم و اعضای بدن سالمند

 پیگیری کردن سلامت روح و روان سالمند

 تغذیه مناسب برای سالمند

 کمک به انجام فعالیت های روزانه مانند مسواک زدن و رفتن به سرویس بهداشتی و نظافت شخصی

 یادآوری دارو سر زمان تجویز شده

 تنظیم برنامه خواب مناسب برای سالمند

 کمک به غذا خوردن سالمند

 همراه بودن با سالمند در گردش و یا بیرون رفتن

 چگونه باید به مجموعه ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی اعتماد کنید؟

 امروزه مجموعه ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی بسیار زیادی به وجود آمده است اما اعتماد کردن به آن ها کار سختی می­باشد. در صورتی که مجموعه یا پرستاران آن دارای تخصص کافی نباشند می ‌تواند عوارض جانی و همچنین مالی بسیار زیادی را برای خانواده و سالمندان به وجود بیاورد.

 مجموعه هوم کا دارای سابقه چندین ساله است و همچنین یکی از معتبرترین مجموعه های ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی می باشد. این مجموعه تاکنون توانسته است با خدماتی که به والدین و همچنین سالمندان و بیماران ارائه داده است رضایت آن­ها را جلب کند و همچنین با قیمت مناسبی که برای خدمات خود در نظر گرفته است با کیفیت ترین خدمات را به خانواده­ها ارائه دهد.

کارشناسان این مجموعه می ‌توانند به شما راهنمایی های بسیار کاربردی دهند و شما را در انتخاب پرستار سالمند معلول مناسب و با تجربه کمک کنند.

پرستاری

ویژگی های پرستار سالمند معلول

 پرستار سالمند معلول باید به طور کلی دارای ویژگی­های شخصیتی و فیزیکی مناسب باشد تا بتواند در مراقبت از بیماران موفق باشد. ویژگی هایی که باید پرستار سالمند معلول داشته باشد عبارت است از:

 پرستار باید مهربان و صبور باشد. مراقبت از بیماران معلول کار بسیار مشکلی است. سالمند ممکن است دچار معلولیت­های ذهنی و یا جسمانی باشد بنابراین صبور بودن پرستار می تواند به او کمک کند تا روند مراقبت از سالمند معلول را برایش آسان­تر کند.

 یکی از ویژگی های بسیار مهمی که هر پرستار سالمند معلول  خوبی آن را داشته باشد این است که در رشته‌های مرتبط با پرستاری تخصص داشته باشد و همچنین با انواع کمک های اولیه آشنایی داشته باشد تا بتواند وضعیت سلامت سالمند را تحت کنترل بگیرد.

 ویژگی بعدی که خانواده­ها قبل از استخدام پرستار سالمند معلول باید به آن توجه کنند سابقه و همچنین تجربه کاری پرستاران است. هرچه پرستار سالمند دارای تجربه بیشتری باشد شما می توانید اعتماد بیشتری به او کنید و همچنین با خیال راحت تری سالمند خود را به او بسپارید.

 تجربه و سابقه کاری پرستاران می ‌تواند تا حدود بسیار زیادی نگرانی­های خانواده را از سلامت سالمندانشان کاهش دهد.

 یکی از دیگر ویژگی‌ها فیزیک مناسب پرستار است. در صورتی که سالمند شما دچار معلولیت جسمانی است و توان حرکت کردن ندارد پرستار باید از لحاظ فیزیکی قوی باشد تا بتواند در حرکت دادن سالمند دچار مشکل نشود.

 به نوعی می توان گفت که ویژگی های فیزیکی پرستار سالمند معلول مانند ویژگی های اخلاقی او دارای اهمیت می باشد.

با مراجعه به مجموعه هوم کا می توانید شرایط سالمند خود را در اختیار کارشناسان این مجموعه قرار دهید و آن ها بهترین و مناسب‌ترین پرستار سالمند معلول را در اختیار شما قرار می­دهند. فقط کافیست که انتخاب پرستار سالمند را به مجموعه هوم کا بسپارید.

نکات مهم قابل توجه قبل از استخدام پرستار سالمند معلول

 خانواده­ها برای استخدام پرستار علاوه بر توجه به ویژگی‌های فیزیکی و اخلاقی پرستار باید نکات دیگری را نیز در نظر بگیرند تا بتوانند بهترین انتخاب را برای استخدام پرستار معلول داشته باشند.

 در گام اول خانواده­ها باید قبل از استخدام پرستار نوع معلولیت سالمند خود را مشخص کنند. زمانی که به مرکز ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی مراجعه می­کنید نوع معلولیت سالمند خود را مشخص کنید که پرستاری متناسب با شرایط سالمند شما در اختیار شما قرار بگیرد.

 در مرحله بعدی باید شرایط فیزیکی و جسمانی پرستار را زیر نظر داشته باشید. پرستار سالمند معلول از آنجایی که وظایف بسیار زیادی دارد و همچنین مراقبت از سالمند معلول کار بسیار مشکلی می­باشد باید دارای توان جسمانی بالا و همچنین شرایط فیزیکی مناسبی داشته باشد.

 توجه به شرایط روحی و روانی پرستار در مرحله بعدی قرار می گیرد. خانواده­ها باید قبل از استخدام پرستار سالمند معلول به وضعیت روحی، روانی و اعصاب او توجه کنند. در صورتی که پرستار دارای مشکلات اعصاب باشد می تواند مشکلاتی را برای سالمند به وجود بیاورد. زیرا داشتن حوصله بسیار زیاد در مراقبت از بیماران دارای معلولیت یکی از مهمترین ویژگی هاست.

پرستاری

هزینه پرستار سالمند معلول

 هزینه پرستار در منزل به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که معلولیت سالمندان ممکن است با هم متفاوت باشد و همچنین درجه سلامت سالمندان نیز مختلف است هزینه‌های پرستار سالمند معلول نیز به همان نسبت متغیر می باشد.

اینکه شما پرستار سالمند را به صورت شبانه روزی و یا موقتی استخدام می­کنید می­تواند در هزینه پرستار تاثیر داشته باشد. وظایف و مسئولیت هایی که پرستار سالمند معلول بر عهده دارد نیز می تواند تا حدودی هزینه پرستار سالمند را تعیین کند. اینکه سالمند شما در چه مرحله‌ای از بیماری قرار دارد و از چه نوع معلولیتی رنج می برد نیز می ‌تواند هزینه‌های پرستار سالمند معلول را مشخص کند.

 اگر می خواهید قبل از استخدام پرستار درباره هزینه آن اطلاعاتی به دست بیاورید زمانی که به مجموعه ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی مراجعه می­‌کنید با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید و با در اختیار گذاشتن شرایط سالمند خود تاحدودی از هزینه پرستار  مطلع شوید.

 اگر می‌خواهید مجموعه هوم کا را برای انتخاب پرستار برگزینید باید به شما بگوییم که این مجموعه به صورت شبانه­روزی پاسخگوی سوالات شما می باشد و شما در هر زمانی می توانید به این مجموعه مراجعه کنید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و با آن ها مشورت کنید.

پرستار سالمند باید ارتباط عاطفی مناسبی را با سالمند برقرار کند. پرستار زمان زیادی را با سالمند می­گذراند، بنابراین باید سعی کند تا رابطه عمیق و دوستانه‌ای را با سالمند برقرار کند. این رابطه می ‌تواند اعتماد سالمند را به پرستار افزایش دهد و همچنین موجب دلگرمی سالمند معلول شود.

 پرستار باید در صورتی که سالمند دچار معلولیت های جسمانی است، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن را برای سالمند انجام دهد.

برخی از خانواده­ها ممکن است فرض کنند که بهتر است برای نگهداری از سالمند معلول پرستار مرد استخدام کنند. در پاسخ به این سوال باید گفت استخدام پرستار سالمند معلول مرد و یا زن بستگی به نیاز سالمند دارد. برخی از سالمندان با پرستار مرد احساس راحتی بیشتری می کنند اما برخی دیگر ترجیح می دهند که پرستار سالمند زن داشته باشند.

 در صورت انتخاب جنسیت پرستار سالمند معلول باید به نظر سالمند نیز توجه کنید. اگر فکر می‌کنید که سالمند شما نیاز به کسی دارد که دارای توان جسمانی بسیار بالایی باشد بهتر است که پرستارسالمند مرد را استخدام کنید. اما اگر شما نیاز به کسی دارید که علاوه بر مراقبت از سالمند نظافت، آشپزی و همچنین کارهای خانه را انجام دهد در این صورت بهتر است که پرستار سالمند زن را استخدام کنید.

مجموعه هوم کا می ‌تواند هم پرستاران مرد و هم پرستاران زن متخصص آموزش دیده و با تجربه را در اختیار شما بگذارد.  این مجموعه پرستاران خود را از میان افراد با تجربه و همچنین دارای سابقه کار انتخاب کرده است.

 این مجموعه معتقد است که سالمندان همانند میراث زندگی هر کس به حساب می آیند بنابراین در مراقبت از آن ها باید نهایت دقت را به کار برد تا بتوان وضعیت سلامت آن ها را بهبود داد و از وخیم شدن علائم آن ها نیز جلوگیری کرد.