پیشنهادهای غذایی برای روزهای شیوع کرونا به گفته متخصصان یکی از بهترین داروهای درمان کرونا تغذیه مناسب است .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش بهداشت نیوز:  تغذیه سالم در هر زمانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این روزها که مدت زیادی از همه گیری بیماری کرونا می‌گذرد همچنان باید مورد توجه خانواده ها قراربگیرد. چه بسا مصرف انواع میوه های تابستانی به دلیل شیوع بیماری چندان مورد استقبال مردم قرار نگیرد اما می توان با رعایت نکات بهداشتی از انواع  غذاها و میوه‌های سالم برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری و درمان بیماری کرونا استفاده کرد. در ادامه  به این موارد  می پردازیم :

  همان طور که بارها گفته‌ایم مصرف ویتامین ها از جمله ویتامین‌ A، D و E می‌تواند نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.در فصل تابستان می توان ویتامین D مورد نیاز را از نور آفتاب تامین کرد اما معمولا در صورت نیاز افراد می‌توانند با مصرف مکمل‌های ویتامین D کمبود آن را جبران کنند.

نکته : اگر از روغن‌های غنی شده با ویتامین D یا شیرهای غنی شده با این ویتامین  استفاده می‌کنید مصرف قرص را با مشورت پزشک شروع  کنید.

 مشکلی به نام سوءتغذیه

به گفته رئیس انستیتو تغذیه ایران،حدود ۲۴ تا ۲۸ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها دچار 

سوء تغذیه هستند که در شرایط بحرانی بیماری کرونا باید  به صورت خاص‌تری به این بیماران رسیدگی شود زیرا به طور معمول 85 درصد مواد مغذی مورد نیاز ما با مصرف مواد غذایی تامین می شود و در صورتی که فرد دچار کمبود مواد مغذی باشد این درصد به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

 رژیم لاغری و کاهش وزن

 از آن جا که گرفتن یک رژیم غذایی اصولی برای کاهش وزن ماه ها طول می کشد، ممکن است افرادی در این شرایط رژیم بگیرند . به این دسته از افراد پیشنهاد می کنیم  هر چند ممکن است بیمار نشده باشند اما با متخصص تغذیه مشورت کنند.

 دوران نقاهت را فراموش نکنید

کسانی که دوران نقاهت خود را می‌گذرانند نیز حتما باید از مایعات به اندازه کافی استفاده کنند. چای کم رنگ، انواع مایعات گرم دیگر مثل شیر کم چرب و سوپ مفید است . مصرف فست فود و غذاهای چرب توصیه نمی‌شود و بهتر است از غذاهای ساده استفاده کرد.

  باید ها و نبایدها

  پرهیز از غذاهای چرب و سرخ کرده ، فست فود ونوشابه های گازدار

  محدود کردن مصرف نمک و شکر

 محدود کردن مصرف انواع سس، مربا، چای و نسکافه

 مصرف بیشتر مواد غذایی آب پز و بخار پز

  استفاده از سیر و پیاز تازه و زردچوبه به دلیل خاصیت ضد التهابی

  استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده ونان سبوس‌دار

  مصرف کافی آب و مایعات و آب‌میوه های تازه

  عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن

استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها، ننوشیدن آب کافی، مصرف زیاد نمک، مصرف خودسرانه مکمل ها، سیگار کشیدن و در معرض دود سیگار بودن، مسافرت‌های کاری زیاد، استفاده از رژیم‌های بسیار سخت، مصرف غذا‌های سوخته، آلودگی هوا، احساسات منفی، نادیده گرفتن بهداشت شخصی، استفاده از محصولات آرایشی ، کم خوابی و کم تحرکی از عوامل تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن هستند