نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد با بیان اینکه بسیاری از گرانی‌های بازار بی‌منطق است، گفت: زمانی برای تعلل در رفع مشکلات معیشتی مردم وجود ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: شرایط و مشکلات امروز فضایی را رقم زده که مردم با گرانی‌های لجام‌گسیخته، فشار اقتصادی برای تامین مایحتاج عمومی و مشکلاتی از جمله دغدغه مسکن و اجاره بها روبه رو شده‌اند و به ویژه خانواده‌های کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه شرایط نامناسب‌تری را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه این امر دیگر نباید در سایه گذر زمان و بی‌مسئولیتی برخی که مدام به دنبال  بهانه‌تراشی هستند مورد غفلت واقع شود، گفت: خوشبختانه روحیه خیری و همدلی مردم در مشکلات برآمده از ویروس کرونا بار دیگر شکوهی از خیرمندی، توجه به رضایت الهی و همدلی را در گره گشایی و کمک به هم نوع  به نمایش گذاشت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: این نهضت مردمی هم چنان ادامه دارد اما این همبستگی مردمی چیزی از وظایف مسئولان کم نمی‌کند بلکه باید نسبت به همت والای مردم قدردان بوده و اقداماتی مضاعف با روحیه‌ای جهادی  در مسیر حل مشکلات به کار گرفته شود.

مدرسی تصریح کرد: در دیدار تصویری و سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ایشان مشکلاتی که کشور با آن روبه‌روست را بیان و به موضوعاتی از قبیل تورم، کاهش ارزش پول ملی، مسائل معیشتی و دغدغه‌های مردمی اشاره فرمودند و یکی از مشکلات را  گرانی‌های بی‌منطق مطرح کردند.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: لازم است دولت‌مردان، مسئولین و صاحبان اندیشه در هر رده و جایگاهی این جمله را تحلیل و ریشه‌های آن را برای اقدام عاجل  بررسی کنند؛ اینکه گرانی‌های بی‌منطق به چه معناست، یعنی گرانی‌هایی که می‌شود جلوی آن‌ها را گرفت و یا می‌توانستیم بگیریم و نگرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بخشی از فشارهایی که وارد بر شرایط زندگی و وضعیت مردم است به دلیل همین گرانی‌های بی‌منطق است، اعم از اینکه ما در برخی موارد از جمله  ترویج رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید، تقویت ظرفیت داخلی به جای چشم دوختن به بیرون و فعال‌سازی توانمندی‌های بومی کارهایی را انجام ندادیم و اینها سبب شده گرانی‌های بی‌منطق بر زندگی مردم عارض شود، شرطی کردن  و پیوند دادن اقتصاد و زندگی مردم به جریان برجام و نگاه‌های خارجی نیز دلیل دیگر گرانی‌های بی‌منطق است.

مدرسی ادامه داد: مسئولان استان یزد با تمام توان، صبورانه و حکیمانه گرانی‌های بی‌منطقی که در زمینه‌های مختلف به ویژه ابعاد ضروری زندگی مردم وجود دارد را  ریشه‌یابی و شناسایی کنند و با راهکارهای اثربخش و همه جانبه جلو آنها را بگیرند، اینکه بیان می‌شود میوه و تره بار یزد نسبت به  بسیاری از استان‌های همجوار گران‌تر است هم نوعی گرانی بی‌منطق است که  باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: باید توجه داشت که نابه‌سامانی‌های اقتصادی تنها به بخش اقتصاد آسیب نمی‌زنند بلکه اگر گرانی و عدم ثبات در بازار هم چنان ادامه پیدا کند روز به روز با دغدغه‌ها و آسیب‌های اجتماعی بیشتری نیز روبه رو می‌شویم که ارزش‌های فرهنگی جامعه را تضعیف می‌کند.