ریشه اکثریت اعتراضات نبود کار و فقر مالی است . شغل باشد، جوانان بیکار نباشند، آرامش و ثبات اقتصادی باشد چه کسی اعتراض می کند؟ عدم مدیریت اقتصادی ، عامل اصلی اکثریت اعتراض ها و ارتکاب جرایم و افزایش خشونت در جامعه است.

جامعه در گذرگاه فقر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نظر همانطور که با خشونت های اجتماعی ، بزهکاری ها ، روش های نادرست اعتراض برخورد می شود باید با عاملان ایجاد فضای نابسامان اقتصادی نیز برخورد شود. زیرا نادرستی مدیریتی آنان ، ریشه بروز اکثریت مشکلات و آسیب ها و اعتراضات است .

این روزها خبر مهم افزایش نجومی قیمت ها است . نابسامانی اقتصادی حرف اول سخنان مردم است. ادامه این شرایط می تواند زندگی را بر مردم سخت و سخت تر کند که در نهایت هیچ چاره ای  جز اعتراض و درخواست بهبود شرایط نمی ماند. حال که این اصل را همه می دانند می توان قبل از واقعه ، چاره است.

قرار نیست شرایط اقتصادی مدیریت شود تا مردم به سوی اعتراضات سوق پیدا نکنند؟

حسن شجاعی علی آبادی، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: کوتاهی بعضی نسبت به وضعیت جامعه و معیشت پذیرفتنی نیست.از سوی دیگر ممکن است عده ای با اقدامات خود فضای جامعه را ناامن کنند.

حسن شجاعی علی آبادی

قوه قضائیه تسلیم فشارهای داخلی و خارجی نشود

وی با اشاره به اقدامات قاطع قوه قضائیه، افزود: خوشحالم که قوه قضائیه با هر دو گروه برخورد می کند. کسانی که در گذشته موجب فساد بودند در حال حاضر محاکمه می شوند و برخی محکومیت دارند. جای خرسندی است که مماشات نمی شود و به عنوان مثال طبری به عنوان معاون اجرایی و رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه سابق در حال محاکمه است و به زودی حکمش صادر خواهد شد. از سوی دیگر اگر  کسی بخواهند به ناامنی دامن بزند باید برخورد متناسب صورت گیرد. قطعا باید قوه قضائیه در هر دو موضوع (برخورد با افرادی که ناامنی ایجاد می کنند و برخی که با کوتاهی وضعیت معیشت جامعه را متشنج می کنند) برخورد کنند و تسلیم فشارهای داخلی و خارجی نشود.

تحریم و شیوع کرونا حاکم بر کشور

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس  در پاسخ به این سوال که چرا با اعدام سلطان ها هنوز قیمت سکه و ارز رو به انفجار  حرکت می کند؟ گفت: باید به این توجه داشته باشیم که شرایط تحریم و شیوع کرونا بر کشور حاکم است. در این بین ممکن است بعضی از مسئولان هم کوتاهی کنند و به مسائل جامعه دامن بزنند. قوه قضائیه در مسیر درستی قرار دارد و قطعا آثار برخوردهای این قوه در فضای معیشتی و اقتصادی به تدریج خود را نشان می دهد. رهبر معظم انقلاب نیز بر قوت و قدرت این مجلس تاکید داشتند. اگر دولت کار وظیفه را درست انجام دهد و مجلس نیز نقش نظارت خود را ایفا کند، مشکلات حل خواهد شد.

مشکلات، آثار کوتاهی مسئولان در گذشته است

شجاعی در پاسخ به این سوال که تصمیمات مدیریتی کلان اقتصادی  مردم را به سوی  اعتراضات سوق نمی دهد؟ تاکید کرد: در بخشی باید دولت را درک کنیم که شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارد و دولتمردان تلاش های فراوانی می کنند. باید این موضوعات را درک کرده و قدردان آن باشیم. از سوی دیگر عرض کردم بعضی از مسئولان در گذشته کوتاهی هایی داشتند که به مشکلات امروز دامن زده است .

باید از رئیس جمهور سوال کرد

وی با اشاره به سوال نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری، افزود: در شرایط استیضاح رئیس جمهوری را به مصلحت نمی دانم ولی سوال از رئیس جمهوری را قبول دارم. سوال دولت را مسئول و پاسخگو می کند. طرح سوال از رئیس جمهوری کمک به دولت است. چرا که در دولت تحرک می کند و تصمیماتی که درست نیست، کاهش می یابد.

مردم در برابر فتنه سازمان منافقین هوشیار باشند

شجاعی با تاکید بر موج سواری های منافقین در ماه های پر بحران کشور تاکید کرد: این سازمان فقط دشمن جمهوری اسلامی نیست. سازمان منافقین دشمن مردم ایران است و سال های سال کینه این مردم را در دل خود پرورش داده است و از این کینه برای ضربه زدن به مردم استفاده می کند. من مسئولان و مردم را دعوت به هوشیاری می کنم. این پیام را به سازمان منافقین می گویم که آنها تفاله هایی هستند که استکبار از آنها استفاده ابزاری می کند و تا وقتی که برایش مفید باشد از آنها استفاده می کند والا مانند یک دستمال کثیف آنها را به کناری پرتاب خواهد کرد. این را باید منافقین بدانند