هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور امروز و فردا، یازدهم و دوازدهم دی ماه برگزار می‌شود و ۵۶۲هزار و ۶۷۶داوطلب در ۱۸۹شهر و ۲۷۳۰حوزه با یکدیگر رقابت می‌کنند تا ۳۸هزار و ۱۸۴صندلی را در ۲۴۰شغل در ۸۱دستگاه اجرایی از آن خود کنند. در این میان،شمار زیادی از داوطلبین برای جذب در آموزش و پرورش ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۲۷هزار و ۳۰۰معلم جدید از میان پذیرفته شدگان، گزینش و پس از طی دوره‌های دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس خواهند شد.

شرایط اختصاصی استخدام بیش از 27هزار معلم +جزئیات مهم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از ایسنا، آنطور که پیش از این وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است از حدود ۲۸ هزار مجوزی که از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در قالب آزمون استخدامی اخذ شده، ۸۰۰۰ مجوز جذب مربوط به مربی امور تربیتی است که کم سابقه است.

در ادامه شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش را مرور می کنیم.

طی دوره یک ساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:

- به استناد  مجوز ۳۱ اردیبهشت ۹۹ و ۲۷ خرداد ۹۸ و اول تیر ۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی نظری و مهارتی است) هستند که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، برابر آیین نامه خاص خود برگزار می شود.

- این دوره ها در دانشگاه فرهنگیان شامل رشته های شغلی دبیر، آموزگار، مربی امور تربیتی، مشاور، مراقب سلامت و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی شامل رشته شغلی هنر آموز می شود.

حقوق فرهنگیان

- این دوره بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. بر این اساس مهارت آموزانی که از حضور در کلاس درس و امتحانات مواد درسی خودداری کنند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارت های وارده خواهند بود.

- بخشی از هزینه های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام کند.

- شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیت های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه های مجری دوره یکساله مهارت آموزی اعلام خواهد شد.

- رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی است. پذیرفته شدگان نهایی جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه های مزبور اقدام کنند.

- مدت دوره یک ساله مهارت آموزی جزو سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش وپرورش است.

- گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نیست.

- محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.

- تغییر محل مهارت آموزی، صرفا در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

- مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک آی سی دی ال هستند. در غیراینصورت باید تعهد کنند که قبل از دوره یکساله مهارت آموزی مدارک مزبور را ارائه کنند.

- دانشگاه های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند و در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوطه امکان پذیر خواهد بود.

- پذیرفته شدگان شغل محل های آموزش و پرورش عشایری بعد از گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون، جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه قرار خواهند گرفت.

حقوق فرهنگیان

تذکرات مهم

-متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز (استاد کاری) باید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم ناپیوسته باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

- برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان

- تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده در این دفترچه، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال به کار، تحت هر شرایطی (تأهل ،تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده از سهمیه خاص و ....) ممنوع بوده و بعد از اشتغال به کار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.

- صدور احکام و ابلاغ اشتغال به کار معلمان جدید الورود به آموزش و پرورش، مشروط به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه معلمی خواهد بود. متن امضای سوگندنامه در پرونده معلمان نگهداری می شود.

- فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش می باشند، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند.

- محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است