همزمان با شیوع موج دوم کرونا در کشور و افزایش اضطراب و نگرانی بین شهروندان، برخی مجرمان نیز به سوءاستفاده از این فضا می پردازند و با توسل به شگردهای فریبکارانه، به سرقت یا کلاهبرداری اقدام می کنند.

کلک خلافکاران جدید کرونایی را بشناسید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با گسترش شایعات درباره تولید واکسن و داروی کرونا، بسیاری از سودجویان انواع و اقسام داروهای تقلبی را به قیمت های گزاف به شهروندان می فروشند که نه تنها کمکی به بیمار کرونایی نمی کند بلکه در بسیاری از موارد، جان انسان ها را به خطر می اندازد.

بسیاری از سارقان در پوشش های معاینه افراد و خانواده ها برای ابتلا به کرونا مانند تب سنجی، فشارخون و... اقدام به سرقت یا شناسایی منازل و راه های ورود به اتاق ها می کنند.

احتمال دارد مجرمان در پوشش خیریه یا ضدعفونی کنندگان منازل به شما مراجعه کنند که باید هوشیار باشید و فرصت ارتکاب جرم را بگیرید.

افراد غریبه را به منزل راه ندهید

هرگونه اقدام پزشکی یا مراجعه به منازل شهروندان درباره کرونا حتما از طریق مسئولان و از رسانه های گروهی اعلام می شود، بنابراین هیچ فرد غریبه ای را به منزل راه ندهید.

ماسک های خود را از مکان های معتبر تهیه و از گرفتن یا اهدای ماسک از افراد مشکوک و غریبه خودداری کنید و هیچ وقت بلافاصله از چنین ماسک هایی در حضور افراد مشکوک استفاده نکنید.

از افراد تحت پوشش مامور بهداشت حتما کارت شناسایی معتبر بخواهید و بلافاصله با پلیس 110 تماس بگیرید.

هیچ گاه به افراد غریبه و مشکوک اجازه جابه جایی لوازم منزل را به بهانه گندزدایی یا مبارزه با ویروس کرونا ندهید و حتما موضوع را به نیروی انتظامی گزارش دهید.