مهدی پاکدل بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است.

تیپ خاص مهدی پاکدل با کفش اسپرت + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی پاکدل هنرمند شناخته شده ایرانی است. مهدی پاکدل بازیگر توان‌مندی است که علاوه بر بازیگری در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد و آلبومی به نام در انعکاس کوچه‌های خیس را منتشر کرده است. مهدی پاکدل از یک خانواده هنری است او برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی، مسعود پاکدل، عکاس و برنامه‌ساز ایرانی است. مهدی پاکدل کار بازیگری را با ایفای نقش در نمایش (جنبش انفیه در کلکته) در تئاتر آغاز کرد. مهدی پاکدل بازیگر خوب سینما و تلویزیون در دهمین روز از تیرماه 1359 در شهر اصفهان متولد شد.

بامن بمان

مهدی پاکدل در سال 81 برای بازی در سریال با من بمان انتخاب شد و اولین حضورش در تلویزیون را تجربه کرد، پاکدل با بازی خوبی که در این سریال از خود نشان داد راه را برای خودش باز کرد و بعد از آن برای بازی در سریال مروارید سرخ انتخاب شد. با من بمان عنوان سریالی است که به کارگردانی حمید لبخنده در سال 1381 تولید و از آنتن شبکه سوم سیما پخش شد، یکتا ناصر، سام درخشانی، هما روستا و افسانه بایگان دیگر بازیگران این مجوعه تلویزیونی هستند. 

مهدی پاکدلمروارید سرخ

او پس از بازی در سریال های مروارید سرخ و و خاموشی دریا در سال 1384 در مجموعه تلویزیونی اولین شب آرامش به ایفای نقش پرداخت، مهدی پاکدل در این سریال نقش جدی تری را به عهده داشت و بخاطر بازی خوبش توانست به شهرت زیادی برسد. اولین شب آرامش را احمد امینی کارگردانی کرده و شبنم قلی خانی، یکتا ناصر و امیر آقایی از دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. داستان سریال درباره دختری به نام آذر است که سر سفره عقد به او خبر میرسد که فرزاد نامزد قبلی اش به ایران برگشته و به همین خاطر آذر جواب منفی میدهد و عقد را به هم میزند و اتفاقاتی در ادامه رخ می دهد که داستان فیلم را جلو میبرد.

مهدی پاکدلمصائب دوشیزه

مهدی پاکدل در سال 1385 در فیلم مصائب دوشیزه در کنار بهنوش طباطبایی به ایفای نقش پرداخت و آشنایی این دو هنرمند در این فیلم باعث ازدواج آن ها شد. این فیلم توسط مسعود اطیابی ساخته شده و درباره دختری مسیحی به نام ژان با بازی بهنوش طباطبایی است که در صدد ازدواج با نامزدش آندره میباشد ولی بر سر مسئله هویت با پدرش مشکل دارد،  ژان با تصادف با یک دختر در خیابان مسیر زندگی اش تغییر کرده و با پسری به نام امیر با بازی مهدی پاکدل آشنا میشود.

مهدی پاکدل

 آزاد راه

او در سال 1389 برای بازی در فیلم آزاد راه به کارگردانی عباس رافعی انتخاب شد، آزاد راه دومین تجربه همکاری مهدی پاکدل و همسرش بهنوش طباطبایی در یک فیلم بود. آزاد راه داستان زندگی پسری اصفهانی است که پدرش نذر کرده تا در حوزه درس بخواند، او به همین واسطه به تهران آمده و با دختری به نام پریسا نامزد میشود، برادر پریسا مرتکب قتل شده و پای پسر هم به ماجرا کشیده میشود و بین دو راهی عشق و ایمان قرار میگیرد. هومن سیدی، تینا آخوند تبار و الهه حصاری از دیگر بازیگران آزادراه هستند.

مهدی پاکدلستایش

مهدی پاکدل در همان سال در سریال پر طرفدار ستایش به ایفای نقش میپزدازد و بار دیگر در تلویزیون خوش می درخشد، این سریال داستان زندگی دختری به نام ستایش را روایت میکند که که برای فراری دادن برادرش از سربازی به دوست او طاهر پناه برده و او را راضی میکند تا برادرش را از مرز رد کند، ولی برادر ستایش در مرز کشته شده و طاهر به زندان می افتد. بعد از رضایت دادن خانواده ستایش طاهر از زندان بیرون آمده و به خاطر علاقه اش به ستایش میخواهد با او ازدواج کند ولی با مخالفت خانواده ها روبرو میگردد.

مهدی پاکدلمحمد رسول الله

مهدی پاکدل در سال 1391 با گریمی سنگین نقش ابوطالب را برای فیلم محمد رسول الله بازی کرد، گریم او را یک گریمور ایتالیایی به نام جیانتو دروسی بر عهده داشت. او در این فیلم نقش ابوطالب پدر حضرت علی و عموی پیامبر را در سه مقطع سنی بخوبی ایفا کرد، محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی داستان زندگی حضرت محمد را روایت میکند. ساره بیات، داریوش فرهنگ، مینا ساداتی و محسن تنابنده از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مهدی پاکدلاولین تجربه کارگردانی:
مهدی پاکدل علاوه بر بازیگری مختصر فعالیتی در زمینه کارگردانی هم دارد، او در سال 1382 فیلم کوتاه رقص مردان روی شیب را ساخت. این فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم های کوتاه سونی انتخاب و در کشورهای اسپانیا، آمریکا به اکران درآمد.

او همچنین کارگردانی فیلمی با عنوان فردا را در سال 1392 کارگردانی کرد، این فیلم در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور جمعی از هنرمندان در برج میلاد به نمایش درآمد.  فردا داستان زندگی دختری را روایت می کند که به عکاسی علاقمند است و در راه سفری که با مادرش همراه است برایش اتفاقاتی می افتد. ستاره اسکندری، علی دهکردی و امیر دلاوری از بازیگران این فیلم هستند.