یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه آقای میرسلیم کاملا فردگرایانه تصمیم می گیرد و به آثار کلامش بی توجه است، یادآور شد: خطاهای آقای میرسلیم در موارد متعددی دارد تکرار می شود که این مسئله سئوال های جدی را در ذهن ایجاد می کند. به نظر می رسد آقای میرسلیم باید از یک تیم رسانه ای یا گروه مشاوران مشورت بگیرد تا کمتر دچار خطا شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بیژن مقدم در گفتگو با فردا درباره ادعای مصطفی میرسلیم مبنی بر «تحویل مدارک رشوه 65 میلیارد تومانی شهرداری در زمان مسئولیت محمدباقر قالیباف به قوه قضائیه»، گفت: آقای میرسلیم در صحنه های مهمی قبل و بعد از انقلاب حضور داشته است اما این مانع از بیان نقد نسبت به او نمی شود.

وی افزود: به نظر می رسد آقای میرسلیم دچار تکروی هایی شده که در نتیجه این تکروی ها، بی دقتی هایی را در بیان مطالب مدنظرش مشاهده می کنیم. مثال بارزش همین موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران است. مطلبی که آقای میرسلیم بیان کرده آنقدر فاقد دقت های لازم است که مورد سوءاستفاده افراد و رسانه های خارجی قرار گرفت.

این فعال رسانه ای اظهار کرد: رسانه های خارجی از قول آقای میرسلیم تیتر زدند «اسناد پشت پرده و مدارک رشوه 65 میلیارد تومانی قالیباف را به قوه قضائیه دادم ولی رد شد» اما در متن مصاحبه چنین جمله ای که تخلف منتسب به شخص آقای قالیباف شده باشد، یافت نمی شود. ضمن آنکه هر کدام از رسانه ها خبر متفاوتی از صحبت آقای میرسلیم را منتشر کردند.

وی افزود: هر کسی که می خواهد مطلب مهمی را بیان کند باید متن دقیقی را که واجد همه مبانی حقوقی و دقت های لازم است تهیه، و همان را منتشر کند تا اینقدر از آن برداشت های متفاوتی صورت نگیرد. اگر نیت آقای میرسلیم زنده کردن موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری است، خوب این کار را انجام دهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: اگر منظور این است که شهرداری با اکثریت نمایندگان مجلس دهم لابی کرده تا تحقیق و تحفص از شهرداری در صحن علنی رأی نیاورد و بابتش نیز 65 میلیارد تومان رشوه داده شده، در متن مصاحبه آقای میرسلیم هدف از بیان موضوع مشخص نیست. بنابراین معلوم می شود که موضوع با دقت تنظیم و بیان نشده ست.

وی افزود: امیدوارم موضوعی که آقای میرسلیم اخیرا بیان کرده مثل مصاحبه اش با بی بی سی نباشد، که آنجا هم وقتی مصاحبه پخش شد گفت «نمی دانستم چه کسی با من تماس گرفته و نمی دانستم رسانه بی بی سی است.» از کسی که سابقه فعالیت سیاسی دارد انتظار می رود این دقت ها را مدنظر قرار دهد.

مقدم با بیان اینکه آقای میرسلیم کاملا فردگرایانه تصمیم می گیرد و به آثار کلامش بی توجه است، یادآور شد: خطاهای آقای میرسلیم در موارد متعددی دارد تکرار می شود که این مسئله سئوال های جدی را در ذهن ایجاد می کند. به نظر می رسد آقای میرسلیم باید از یک تیم رسانه ای یا گروه مشاوران مشورت بگیرد تا کمتر دچار خطا شود.

وی با اشاره ریاست میرسلیم بر شورای مرکزی حزب موتلفه تأکید کرد: امروز باید روشن شود که مواضع آقای میرسلیم را باید به حساب حزب موتلفه بگذاریم یا به حساب خود او. معتقدم با توجه به خوش نام بودن حزب موتلفه حزب موتلفه باید به این سئوال پاسخ دهد.

این فعال رسانه ای درباره مسئولیت هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: نمی دانم موضوع شکایتی درباره آقای میرسلیم به هیأت نظارت ارجاع شده است یا خیر، اگر رفتار نماینده ای موجب وهن مجلس یا جایگاه نمایندگی شود، هیأت نظارت می تواند وارد شود اما اینکه رفتار آقای میرسلیم مشمول چنین ورودی است، خود هیأت نظارت باید تشخیص دهد.

مقدم درباره انتظار از قوه قضائیه اظهار کرد: اگر موضوعاتی که آقای میرسلیم بیان کرده قبلا در قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار گرفته، این را اعلام کند، اگر چنین بررسی صورت نگرفته، خوب است موضوع بررسی و نتیجه به مردم اعلام شود. این فرصت خوبی برای راستی آزمانی صحبت های آقای میرسلیم است.