خبرگزاری آنا نوشت: محتوای توئیت‌های منتشرشده از سوی ۱۶ نماینده فعال در توئیتر مشخص می‌کند که هدف نمایندگان مجلس در فضای مجازی چیست و چه اهدافی را در انتشار توئیت‌ و ری‌توئیت‌ها دنبال می‌کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی کار خود را آغاز کرده که طی همین مدت کوتاه بسیاری از نمایندگان، شبکه‌های اجتماعی و مخصوصاً توئیتر را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بسترهای ارائه گزارش کار به مردم انتخاب کرده‌اند.

در این اینفوگرافیک بر آن شدیم تا محتوای توئیت‌های منتشرشده از سوی ۱۶ نماینده فعال در توئیتر، طی ۵۰ روز نخست حضورشان در بهارستان را بررسی کنیم. نمایندگان در فضای مجازی چه می‌کنند؟ به دنبال ارائه گزارش هستند یا وقت خود را به دعواهای سیاسی و موضع‌گیری‌های بی‌حاصل می‌گذرانند.

 

 


توئیت‌های نمایندگان از غیزانیه تا پیش‌فروش خودرو

شاید به‌جرئت بتوان گفت بررسی موضوع مشکلات آب آشامیدنی مردم غیزانیه، گلایه از طرح پیش‌فروش عجیب خودرو، پیگیری موضوع مسکن، توجه به امنیت شغلی کارگران، تأکید بر مبارزه با فساد و شفافیت آرای نمایندگان که این موضوع می‌تواند بستری برای ترمیم اعتماد عمومی به حکومت باشد، به‌عنوان بیشترین موضوعاتی مطرح بودند که نمایندگان مجلس درباره آنان توئیت زده و یا ری‌توئیت و واکنش داشتند و البته استقبال کاربران را در پی داشت.

با یک بررسی اجمالی در فضای توئیتری نمایندگان مجلس و بررسی عمده توئیت‌های منتشرشده موضوعات زیر مدنظر قرار گرفت:
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها
رسیدگی به مشکلات و وضعیت نابسامان آب آشامیدنی غیزانیه
شفافیت حقوق مدیران کشوری
بررسی وضعیت مسکن و مالیات بر مسکن های خالی
تلاش برای کنترل اوضاع نابسامان مسکن
تلاش برای اصلاح قوانین بودجه
شفافیت آراء نمایندگان
حل مشکل اقشار ضعیف جامعه
موضوع مشکلات مستاجران و افزایش کرایه خانه‌ها
توجه به پیشرفت منطقه‌ای
پیگیری مطالبات فرهنگیان و معلمان
ساماندهی قیمت خودرو
ساماندهی بازار مسکن
بررسی این موارد نشان می‌دهد برخلاف آنچه که برخی جریان‌ها تلاش دارند نسبت به حضور نمایندگان مجلس در فضای توئیتر و شبکه‌های اجتماعی اشکال وارد کرده و حاشیه‌سازی کنند، مسئله‌های مردم و موکلان حوزه‌های انتخابیه دغدغه حضور نمایندگان در فضای محازی است و پیگیری تا نتیجه‌گیری طرح‌ها و لوایح، از طریق اطلاع‌رسانی در توئیتر صورت می‌گیرد.