یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت معتقد است ما مجبوریم با ویروس کرونا زندگی کنیم، جهان در آینده نزدیک قادر به ریشه کن کردن یا از بین بردن ویروس کرونا نخواهد بود.

آیا ماسک در مقابل کرونا مانع مفیدی است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه تلویزیونی سی ان بی سی در پایگاه اینترنتی خود در تحلیلی به قلم برکلی لاولیس و ویل فیوئر نوشت: سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه هشدار داد با توجه به این که شیوع ویروس کرونا در آمریکا و کشور های فقیرتر و در حال توسعه سرعت گرفته است، هیچ بازگشتی به وضع "عادی گذشته" وجود ندارد.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک کنفرانس خبری از مقر این سازمان در ژنو گفت، نیمی از موارد ابتلا به بیماری کووید-19 از آمریکا، برزیل و هند گزارش شده است.

وی افزود: "کاملا قابل درک است که مردم می خواهند به زندگی معمولی خود بازگردند، اما ما به اوضاع عادی گذشته بازنخواهیم گشت. "

سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که مردم برای کاهش سرعت شیوع این ویروس ماسک بزنند. دانشمندان می گویند این ویروس می تواند از طریق قطرات تنفسی در عطسه و سرفه فرد آلوده شیوع یابد. تحقیقات نشان می دهد که ماسک می تواند مانند یک مانع مفید برای شیوع این ویروس عمل کند.

سازمان جهانی بهداشت همچنین به مردم توصیه می کند به طور منظم دستهایشان را بشویند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از رفتن به مکان های شلوغ خودداری کنند. اگر تب دارند، سرفه می کنند یا مشکل تنفسی دارند به پزشک مراجعه کنند، اما در صورت امکان ابتدا با پزشک خود تماس تلفنی برقرار کنند و توصیه های مقامات بهداشتی محلی خود را انجام دهند.

تدروس گفت: "فقط به این علت که موارد ابتلا در جایی که شما زندگی می کنید کم است، باعث نمی شود که حفاظت از خود را کاهش دهید. انتظار نداشته باشید که فرد دیگری مراقب سلامتی شما باشد. همه ما نقش مهمی در حفاظت از خود و یکدیگر داریم.