محمد گفت: قرارگاه خاتم الانبیا آمادگی ساخت بیمارستان سریع النصب ظرف مدت ۲۰ روز را دارد.

ساخت بیمارستان های سریع النصب ظرف مدت ۲۰ روز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امروز در نشست خبری اظهار کرد: قرارگاه خاتم در حوزه ساخت بیمارستان توافقنامه‌ای با وزارت بهداشت به امضا رسانده است.

او افزود:‌ از نظر ما وضعیت تعداد تخت بیمارستانی در کشور بحرانی است. متوسط جهانی به ازای صد هزار نفر ۳.۱ تخت بیمارستانی است، اما در کشور ما به ازای هر هزار نفر ۱.۶ تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که در کشوری مثل ژاپن به ازای هر هزار نفر ۱۳ تخت بیمارستانی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با این حال در کشور ما توزیع تخت بیمارستانی هم متوازن نیست و به لحاظ درمانی نوعی بی‌عدالتی وجود دارد.

محمد افزود: در این راستا وزارت بهداشت قراردادی با قرارگاه خاتم برای ساخت ۱۹ هزار تخت بیمارستانی منعقد کرد که تا به امروز ۷ هزار و ۲۰۰ تخت منجر به قرارداد و اجرا شده است و از این رقم هزار و ۵۰ تخت تکمیل و تحویل شده است.

او تاکید کرد: ۶۲۰۰ تخت بیمارستانی در حال احداث و اجرا داریم و قرارداد خاتم در ۱۱ استان بابت این پروژه‌ها فعال است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود:‌ از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی مشکلات مالی دارد برای تامین مالی این پروژه‌ها تفاهم کردیم بخشی به صورت نقد و بخشی در قالب تهاتر با ملک تامین مالی شوند.

محمد گفت: قیمت ساخت و تجهیزات دائما رو به افزایش است، اما قرارگاه در شهر‌های مختلف بابت این پروژه‌ها فعال است و کار را ادامه داده است.

او افزود: بیمارستان پوست رازی در ضلع شرقی بیمارستانی رازی تهران در خیابان وحدت اسلامی در قالب ۸ طبقه با ۱۶۰ تختخواب توسط قرارگاه تکمیل شد که در حال حاضر در حال بهره‌برداری است، اما به زودی با حضور مقامات افتتاح رسمی می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اظهار کرد: همچنین بیمارستان شهدای تجریش در فاز دوم با ۷۵۰ تخت خواب توسط قرارگاه اجرا می‌شود؛ و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال تحویل خواهد شد.

محمد گفت: جمع کل ۷ هزار و ۲۰۰ تختخواب بیمارستانی جمعا ۱۹ هزار متر مربع بنا است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که هم اکنون در خصوص بیماری کرونا در کشور ایجاد شده در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت و درمان برگزار شد ما اعلام کردیم که در صورت لزوم اقدام به ساخت بیمارستان‌های سریع النصب به صورت بلوکی و همچنین بیمارستان دائم به صورت فلت در بخش‌هایی که دولت اعلام می کند آمادگی داریم.

‌می‌توانیم بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سریع‌النصب را ۲۰ روزه تحویل دهیم

او اظهار کرد: مشخصات این بیمارستان‌های سریع النصب مانند بیمارستان‌های دائمی است و در هر نقطه از کشور قابلیت بنا دارد.

محمد تصریح کرد: بیمارستان‌های ۴۰۰ تختخوابی سریع را می‌توانیم در مدت ۲۰ روز بسازیم و تحویل دهیم.

او با بیان اینکه تمام قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سعی دارد در حوزه درمان و بهداشت در خدمت مردم باشد و در این حوزه خدمت‌رسانی کند افزود: قرارگاه سازندگی از زمان شیوع ویروس کرونا در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده و در استان‌های مختلف کارگاه‌های چرخ خیاطی برای اشتغال پایدار راه‌اندازی کرده که تمامی چرخ خیاطی‌ها برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است.

او اظهار کرد: تاکنون ۵۳ هزار ماسک و ۲  هزار کاور محافظ تهیه شده و هر زمانی نیاز باشد این کارگاه‌ها فعال است.