حذف پلاک فعال در پیش‌فروش خودرو

فوری؛شرط داشتن پلاک فعال در پیش فروش خودرو حذف شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شرط نداشتن پلاک فعال خانوار برای قرعه کشی خودروسازان حذف شد
مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پایان سال هر 2 هفته یکبار، طرح واگذاری حدود 152 هزار خودرو اجرا می شود، از حذف شرط نداشتن پلاک فعال خانوار برای حضور در قرعه کشی خودروسازان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه هایی با عنوان «حذف پلاک فعال در خانواده برای ثبت نام خودرو» و «گلایه از شرط «عدم پلاک فعال در خانواده» برای خرید خودرو» و ««شرط نداشتن پلاک فعال در خانواده» در فروش خودرو حذف شود» خواستار حذف شرط نداشتن پلاک فعال در خانوار برای حضور در قرعه کشی خودروسازان شده بودند.
در این خصوص کمیته خودرو با حذف این پیش شرط موافقت کرد و به این ترتیب محدودیت فعال بودن پلاک خانوار از شرایط ثبت نام خرید خودرو حذف شد.
سهیل معمارباشی در خصوص جزییات طرح های فروش ویژه خودروسازان، افزود: افزایش فروش فوق العاده یکی از برنامه ها برای کمک به تثبیت آرامش در بازار خودرو است که در همین راستا با دستور سرپرست وزارت صمت و تصویب کمیته خودرو مقرر شد عرضه خودروها در قالب فروش فوق العاده افزایش یابد.

وی یکی از شروط واگذاری خودرو در این طرح ها را پرداخت 10 درصد قیمت رسمی خودرو در هنگام ثبت نام دانست و تصریح کرد: برای اطمینان از خرید خودرو توسط متقاضی و مدیریت تقاضا این شرط منعقد شده است.

مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص ادامه داد: این مبلغ باید در هنگام ثبت‌نام به حساب واسطی که توسط شرکت‌های خودروساز اعلام می شود، واریز شود.

معمارباشی در خصوص تجدید نظر در شرط نداشتن پلاک فعال خانوار برای ثبت‌نام خودرو نیز اضافه کرد: نداشتن پلاک فعال خانوار یکی از محدودیت های بود که قبلاً به عنوان شرط ثبت‌نام در طرح فروش فوق العاده مدنظر بوده است که در آخرین جلسه کمیته خودرو این محدودیت به سبب مشکلاتی که برای برخی از متقاضیان ایجاد شد، برداشته شد.