آسیبی که پیش‌لرزه آن در آبان ۹۸ جلوه‌گر شد و قصد دارد در "فتنه اقتصادی" حرکت بزرگتری را رقم بزند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشرق: حسین کمالی، فعال چپ و دبیر حزب اسلامی کار در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون گفتمان اصلاح‌طلبی گفته است:

"بعضی از برخی طیف‌های اصلاح‌طلب به عنوان طیف رادیکال نام می‌برند که صحیح نیست و جریان اصلاحات دارای طیف رادیکال نیست. در اندیشه و گفتمان اصلاحات رادیکالیسم جایگاهی ندارد. در نتیجه نمی‌توان دو اصطلاح رادیکال و اصلاح‌طلب را در کنار اصلاح‌طلبی قرار داد. کسانی که رادیکال خوانده می‌شوند و به دنبال براندازی هستند خود به خود از دایره اصلاح‌طلبی خارج می‌شوند. اصلاحات در مرحله نخست به دنبال حفظ اساس نظام است. در مراحل بعدی به دنبال اصلاح‌گری و بازسازی است. در چنین رویکردی نیز رادیکالیسم جایگاهی ندارد و مورد نظر نیست. "

*آقای کمالی مثل مسافری هستند که از قطار جا مانده اما در حال توصیف مناظر طول مسیر است! و البته ایکاش صحبت‌های ایشان درست بود و ما در سپهر سیاسی ایران، چنین جریانی را هم می‌داشتیم تا سوپاپ‌های سیاسی کشور بهتر حرکت کند...

دبیر حزب اسلامی کار حکما در جریان نیست که اصلاح‌طلبان رسما و علنا انتخابات مجلس یازدهم را تحریم کرده‌اند و بدین واسطه اگرچه هنوز مورد توبیخ و استنطاق نظام قرار نگرفته‌اند اما عملا از نظام خارج شده و زره اپوزسیون پوشیده‌اند.

کسانی از ستادی‌های آنها همچنین بر خلاف اظهارات کمالی صراحتاً اعلام کرده‌اند که به سمت رادیکالیسم حرکت می‌کنند و در این راه دست به تقدیس خشونت و تشویق راهبندان و اعتراض خیابانی هم زده‌اند.

در ادامه باید بیان کرد که حرف‌های "علیرضا علوی‌تبار" از آنچه که حسین کمالی درباره عزم چپ‌ها برای حفظ نظام گفته؛ شنیدنی‌تر است که چند هفته قبل تأکید کرده بود: "هدف اصلاحات، حفظ حکومت نیست"! 

با توجه به این تغییر ایدئولوژی علنی شده ستاد اصلاحات و عزم آنها برای رویارویی با نظام و مردم؛ توصیه مشفقانه به چپ‌های سنتی و نجبای اردوگاه اصلاحات این است که دین خود را به دنیای ستاد اصلاحات نفروشند و با توبه و اصلاح و تبیین در پیشگاه مردم و نظام؛ جلوی آسیب بیش از این هم‌مسلکان خود به امنیت و اقتصاد کشور را بگیرند.

آسیبی که پیش‌لرزه آن در آبان ۹۸ جلوه‌گر شد و قصد دارد در "فتنه اقتصادی" حرکت بزرگتری را رقم بزند.