مرد جوان که با همدستی یک بیمار ایدزی نقشه ربودن و قتل یک مشاور املاک را طراحی کرده بود با حضور بموقع مردم در محل درگیری ناکام ماند.

اجیر کردن مرد ایدزی برای قتل مشاور املاک +عکس و جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چند روز قبل رهگذران در نزدیکی بوستان شاهد، منطقه پونک با صحنه عجیبی در داخل یک خودروی بی‌ام‌دبلیو کنار خیابان رو به رو شدند.مرد جوانی که پشت فرمان نشسته بود با دو سرنشین دیگر خودرو درگیر شده و از مردم درخواست کمک می‌کرد. رهگذران و اهالی محل با دیدن این صحنه به کمک راننده خودرو آمده اما یکی از سرنشینان خودرو مدعی شد که مسأله شخصی است و کسی دخالت نکند. اما با دخالت مردم درنهایت دو مرد خشن پای پیاده فرار کردند.

دقایقی بعد با حضور مأموران، صاحب خودرو در تحقیقات گفت: من بنگاه مشاور املاک دارم و در کار ساخت و ساز نیز هستم. وضع مالی خوبی دارم و به‌دنبال شریکی بودم تا بتوانم با او کار کنم. مدتی قبل در فضای مجازی با ساسان آشنا شدم. روز حادثه قراربود با او به دیدن یک ملک برویم. به محل قرار که رسیدم داخل خودروام منتظر او بودم که ناگهان ساسان به‌همراه مرد معتادی سوار خودروام شدند. ساسان به من شوکر زد و مرد معتاد با دسته چاقو به سرم کوبید. شروع به سر و صدا کردم و مردم به کمکم آمدند و آنها با سرقت گوشی تلفن همراهم فرار کردند.

دفترچه یادداشت

مردان تبهکار هنگام فرار یک کیسه نایلونی را در محل جا گذاشته بودند که مأموران با بررسی آن دریافتند یک کمربند ، دستبند پلاستیکی، چسب پهن و دفترچه یادداشتی در آن وجود دارد.

متهمان داخل دفترچه نقشه خود را برای ربودن و قتل مرد جوان نوشته بودند. در این یادداشت آمده بود: مرحله یک قرار ملاقات با پرهام، مرحله دو بی‌هوش کردن، مرحله سوم بستن دست و پا، چهارم خوراندن قرص برنج و قتل، پنج اخاذی از خانواده پرهام و آخرین مرحله رها کردن جسد بود. همچنین مشخصات مرد دیگری نیز در دفترچه نوشته شده بود که احتمال می‌رفت او نیز قربانی نقشه ساسان شده است. در ادامه بررسی‌ها ساسان و مرد معتادی که همراه او در این ماجرا بود دستگیر شدند.اما مرد معتاد مدعی شد که هیچ آشنایی با پرهام نداشته و به دستور ساسان این کار را انجام داده است. او که ۱۴ سابقه کیفری از جمله سرقت و درگیری دارد گفت سه سال قبل از زندان آزاد شدم در زندان مبتلا به ایدز شدم. سه روز قبل از ماجرای ربودن پرهام داخل پارک نشسته بودم که ساسان به سراغم آمد، او گفت با شخصی اختلاف ناموسی دارد و از من کمک خواست. آن روز زیاد شیشه مصرف کرده بودم.قبول کردم که در انتقامگیری همراه او شوم. قرار شد پول خوبی به من بدهد.

توهم شیشه

اما ساسان در تحقیقات منکر آدم‌ربایی و نقشه قتل شد و گفت: دو سال است ازدواج کرده‌ام و با مدرک فوق‌دیپلم در یک بنگاه املاک کار می‌کنم. ۴ ماه قبل با شاکی در فضای مجازی آشنا شدم. قراربود با هم کار کنیم.او ادامه داد: همیشه متادون مصرف می‌کردم اما آن روز شیشه کشیدم و توهم شیشه باعث شد دست به این کار بزنم و پلاستیکی که داخلش کمربند بود و دفترچه متعلق به من نیست. قصد آدم ربایی هم نداشتم و رفتاری که از من سر زد به خاطر توهم شیشه بود.به‌دبنال اظهارات مرد جوان، او و همدستش به دستور بازپرس ایرد موسی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت در اختیار اداره آگاهی قرار داده شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.