سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات سرپرست وزارت صمت آمریکا تمام تلاشش را برای اخلال در تجارت کشورمان انجام می دهد ولی با تکیه بر تقویت تولید داخل در حال کاهش نیازهای وارداتی کشور هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی موضوعات مربوط به امنیت اقتصادی و تامین کالاهای اساسی برگزار شد که آقای مدرس خیابانی ضمن ارائه گزارشی از روند تامین کالاهای اساسی کشور به تحلیل موضوع گرانی برخی کالاها پرداخت و بیان کرد که رژیم ایالات متحده تمام تلاشش را برای اخلال در تجارت ما انجام می دهد ولی ما با این چالش مقابله می کنیم و با تکیه بر تقویت تولید داخل در حال کاهش نیازهای وارداتی کشور هستیم.

وی افزود: موضوع دیگر جلسه ارائه گزارش کمیته دفاعی کمیسیون درباره نتیجه نشست با حضور مقامات مسئول در حوزه مین زدایی بود که آقای اقازاده دافساری رئیس کمیته امنیت با اشاره به پیشرفت بیش از نود درصدی مین زدایی در ۵ استان غربی کشور به ارائه توضیحاتی درباره چالش های تکمیل این روند پرداخت.

عموی در پایان گفت که در نشست روز دوشنبه هفته جاری کمیته امنیت، مقامات وزارت دفاع، سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت کشور، گزارشی از فعالیت های خود در تکمیل روند مین زدایی از استان های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی در سالهای ارائه کرده بودند. بر اساس اطلاعات بین المللی در  دهه گذشته کشور ما بهترین عملکرد را دنیا در مین زدایی داشته است و علیرغم پیشرفت بالای ۹۰ درصد پاکسازی زمین های این استانهای غربی، همچنان ۵۳ هزار هکتار از زمین های ما نیازمند تکمیل روند مین زدایی هست.