وزیر خارجه آمریکا خبر داد که واشنگتن هفته آینده قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را ارائه میدهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن هفته آینده قطعنامه ای برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس خبری صحبت می کرد، تاکید کرد که واشنگتن هرگز اجازه پایان تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

پامپئو در ادامه سخنانش مدعی شد که جنگ در یمن به دلیل ارسال سلاح به حوثی ها توسط ایران ادامه پیدا کرده است.

وزیر خارجه آمریکا هیچ اشاره ای به تجاوز بیش از پنج سال ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن نکرد.

طی این پنج سال آمریکا یکی از اصلی ترین تامین کنندگان سلاح رژیم سعودی بوده و این رژیم توسط این سلاح ها هزاران یمنی را به خاک و خون کشانده است.

بلومبرگ روز گذشته با ادعای اینکه به یک نسخه از متن پیش‌نویس جدید قطعنامه آمریکا علیه ایران دست پیدا کرده، نوشت: «این (نسخه) از اعضای سازمان ملل می‌خواهد فروش تمامی تسلیحات به ایران و خرید آنها از [ایران] را متوقف کنند و از ارائه آموزش‌های فنی، منابع یا خدمات مالی، مشورتی و دیگر کمک‌های مرتبط با تأمین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری یا [نحوه] استفاده از تسلیحات به ایران اجتناب نمایند».

دولت آمریکا در راستای سیاست ضد ایرانی خود، مدتی است که با متهم کردن تهران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است. تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد.

روز دوشنبه نیز «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با ضروری دانستن تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی شد هر جایی خطری علیه تل‌آویو وجود دارد، رد پای ایران در آنجا دیده می‌شود.

فارس