نماینده ساری گفت: دو فوریت طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

خبر خوش مجلس برای جاماندگان سهام عدالت/ مهلت فروش مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی بابایی کارنامی در نشست خبری خود به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه تفکر و گفتمان کارگری متعلق به اکثریت جامعه است، اظهار کرد: موضوع سهام عدالت افراد جا مانده که بیشتر شامل کارگران می‌شود در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کارگران کمتر به حق خودشان دست یافتند به طوری که در حوزه عدالت اجتماعی اشتغال رفاه معیشت انتقاداتی وجود دارد و سبد هزینه کارگران بیان‌کننده مظلومیت کارگران می‌باشد، با توجه به اینکه خواسته و مطالبه نظام حاکمیت حمایت از قشر کارگر است، حمایت از قشر کارگری جز برنامه‌های اصلی قرار دارد.

سهام عدالت

بابایی تاکید کرد: ارتقای وضعیت معیشتی کارگران و کارمندان در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد و به طور قطع محقق می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعمال حق مسکن کارگری مورد تاکید مجلس است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حق مسکن کارگران در بودجه امسال پیش‌بینی نشده، باید به صورت بودجه تکمیلی و ترمیمی اعمال شود.

تصویب طرح دو فوریتی جاماندگان سهام عدالت در مجلس

وی با بیان اینکه در بحث سهام عدالت در حق کارگران جفا صورت گرفته و سهام ترجیحی بی‌عدالتی برای کارگران است، گفت: سهام عدالت با رویکرد دهک‌های پایین می‌بایست اعمال شود و همچنین شرط سنی در آن نباید وجود داشته باشد، همچنین دو فوریت طرح جاماندگان سهام عدالت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است.

سهام عدالت

محمدجواد فرهانیان مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ارتباط با مهلت فروش سهام عدالت گفت: تا پایان سال تمام شرکت‌های استانی باید بورسی شوند و تمام کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند تا پایان سال می‌توانند نسبت به فروش تمام سهام خود اقدام کنند.

محمدجواد فرهانیان درباره امکان فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت اظهارکرد: معامله ۶۰ درصد از سهام عدالت هفته جاری آغاز شده و تمام کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند نسبت به معامله سهام از طریق کارگزاری‌ها و یا بانک خود اقدام کنند. آنهایی که پیش از این برای ۳۰ درصد سفارش‌گذاری کرده‌اند می‌توانند برای معامله ۳۰ درصد بعدی هم سفارش‌گذاری را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مشمولان سهام‌عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند درحال‌حاضر این امکان را ندارند که با تغییر روش به مستقیم، بتوانند نسبت به معامله ۶۰ درصد از سهام عدالت اقدام کنند، تاکید کرد: افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند به محض اینکه سهام شرکت استانی آنها وارد بورس شود امکان فروش سهام شرکت سرمایه‌گذاری مربوطه را خواهند داشت و در این روش اتفاقا دیگر محدودیتی برای میزان فروش هم وجود ندارد.

وی درباره امکان سفارش‌گذاری ۳۰ درصد دوم برای افرادی که هنوز پول حاصل از فروش ۳۰ درصد اول را دریافت نکرده‌اند و نقص اطلاعات دارند، تاکید کرد: مشکل این است که این افراد بعد از سفارش‌گذاری دوم ممکن است در همین دور باطل قرار بگیرند و دیرتر پول خود را دریافت کنند.

سهام عدالت

فرهانیان ادامه داد: پیشنهاد من به تمام افرادی که این تجربه را داشتند این است که هر چه سریع‌تر هم نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سایت سهام عدالت و سازمان خصوصی‌سازی اقدام کنند و هم اینکه سجامی شوند. اگر سجامی شوند این مشکلات برطرف خواهد شد و به سادگی با مراجعه به یک کارگزاری می‌توانند سهام خود را به فروش برسانند یا سفارش خود را به کارگزاری دهند تا کارگزاری به اجرا برساند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه برای مرحله اول ۳۰ درصد فروش سهام عدالت ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سفارش‌گذاری شده است افزود: متاسفانه عدد عدم پرداخت پول را در اختیار نداریم و این اطلاعات در اختیار بانک‌ها است.